Isuzu D-Max - събитие, явление, феномен?

12.03.2013

През последните няколко години автомобилната индустрия е поставена под изключително силен натиск в раздвоението си какви продукти да произвежда – скъпи и надеждни модели или евтини еднодневки. Към коя от тези две групи принадлежи новият пикап Isuzu D-Max, ще разберете от следващите редове...

През последните няколко години автомобилната индустрия е поставена под изключително силен натиск в раздвоението си какви продукти да произвежда – скъпи и надеждни модели или евтини еднодневки. Към коя от тези две групи принадлежи новият пикап Isuzu D-Max, ще разберете от следващите редове.





Ако някой от читателите на VANOVE.bg смята, че ще намери в тази статия главозамайващи офроуд приключения или пък свръхподробни технически данни, ще остане разочарован. Не че не си направихме труда да вкараме тестовото Isuzu в кал до ушите и да потърсим цифрово изражение на позициите му спрямо конкуренцията на пазара. Напротив, свършихме всичко това доста старателно (както винаги J), но тук имаме намерение да хвърлим един малко по-философски поглед върху явлението D-Max.

Ще попитате: какво пък ще рече това „явление”? В най-общия случай явлението не е нищо повече от събитие, което може да се наблюдава, а във философията то се употребява в смисъл на „феномен”, т.е. обект на чувствено съзерцание (или поне така твърди Кант). Според този симпатичен германски мислител, автор на теорията за трансценденталния идеализъм, „феноменът” представлява пълна противоположност на „ноумена”, който пък е обект на интелектуално съзерцание…

Съжалихте ли вече, че се съгласихте да ви изтезаваме с терминология, която е тотално скарана с установените офроуд канони? А стана ли ви интересно дали все пак има нещо общо между двете неща? Ако е така, следете внимателно мисълта ни:

Представете си например, че Кант не е философ от XVIII век, а е главен инженер на Isuzu в наши дни. Също както едновремешния син на прост самарджия обаче и днешния Кант няма никакво доверие на празни приказки, базирани на гол (традиционен) идеализъм.

Проява на такъв традиционен идеализъм може да бъде както древното твърдение, че мисълта и духът са безкрайно по-важни от материята, така и най-съвременното течение в автомобилната индустрия, според което няма никакви физически граници пред инженерния гений. Геният може да изцеди 420 нютон-метра от двулитров дизелов двигател, да конструира комфортно окачване с товароносимост 1 тон или да разработи шаси за тежък офроуд с междуосие над 3 метра. Всичко това е възможно на теория.

„Автомобилният” Кант обаче не си пада по красивите теории. По-важен за него е опитът на Isuzu, натрупан в продължение на 90 години производство на пикапи. Базирайки се на този опит той има предостатъчно основания да смята, че няма как един пикап да е едновременно и най-мощния, и най-икономичния на пазара, нито пък че е възможно той да бъде най-евтиния и най-надежден модел в класа си…

Пълният текст на статията можете да прочетете в мартенския брой на сп. ВАНОВЕ / КАМИОНИ.
 
www.vanove.bg

<< Обратно към новините