Landtrek е пикапът на Peugeot
Новия еднотонен пикап Peugeot Landtrek бе сред изненадите подготвени от Stellantis и Groupe PSA по време на събитие в Рюселсхайм през октомври. А членовете на журитата Международен ван на годината и Международна награда за пикап имаха възможност да го тестват на доста сериозно офроуд трасе.
Високопроходимият работен автомобил бе лансиран на пазара в Латинска Америка в края на 2021 г. На практика с Peugeot Landtrek марката се завърна на историческия пазар на пикапите. Година по-късно производителят има амбиция да разширява пазарите му и вече го прави успешно. До 2022 година моделът ще навлезе на всички пазари в Южна Америка, след като вече е познат в Мексико, Перу, Еквадор, Парагвай, Уругвай и Чили. За тази част на света производството на Landtrek е в Уругвай.
През настоящата година започва навлизането на пазарите в Близкия Изток и Африка, като вече са започнали продажби в Алжир, Мароко, Сенегал, Мадагаскар и ЮАР. Производството за региона е в Танзания и Мароко. През 2022 г. Landtrek ще атакува пазарите в Индия, Австралия и Океания с производство в Китай и Малайзия.
Близките планове предвиждат годишни продажби от 30 000 броя в 65 държави, без Русия, Китай, САЩ и за съжаление – Европа. За съжаление, защото при тестовете в Рюселсхайм се видя, че Peugeot Landtrek е истински еднотонен пикап с приличен просвет и проходимост, който с лекота се справя с доста сериозни като пътна настилка и всякакъв тип наклон офроуд предизвикателства. При наличието на добра товароносимост и товарен обем, това го прави наистина конкурентен и пълноценен пикап както за работа, така и за свободното време.
Производителят обаче е решил Peugeot Landtrek да бъде предлаган само с двигатели, които покриват екологичните норми от Евро-0 до Евро-5, с което дава да се разбере, че пазарът в Европа, който заема 6 % от световния пазар на пикапи, не е приоритет. От PSA отчитат обаче, че световният пазар на всякакъв този тип превозни средства расте, като този на еднотонните пикапи съставлява 44% от него и достига вече до 2,5 млн. броя на година.
Peugeot Landtrek се предлага като типичен пикап с двойна кабина, с единична кабина и като шаси-кабина. При двойна кабина габаритните размери са дължина - 5,33 м, ширина - 1,96 м и височина - 1,89 м, при колесна база 3,18 и просвет 235 мм. Във версия единична кабина дължината е 5,39 м, ширината - 1,96 м, височината - 1,84 м, колесната база - 3,18 м, просветът - 214 мм.
Товароносимостта е до 1300 кг – за единична кабина, а капацитетът на теглене 3000 кг. Двойната кабина предлага товарно отделение с дължина 1630 мм, а единичната – 2430 мм. И в двата случая максималната ширина на легена е 1600 мм, а минималната – 1220 мм. В първия случай леглото събира два европалета, а във втория – три.
При двигателите изборът е между дизелов и бензинов вариант. Турбодизеловият силов агрегат идва от китайския производител Dongfeng и е с работен обем от 1,9 литра, максимална мощност от 150 к.с. и максимален въртящ момент от 350 Нм. Бензиновият също е с турбина и е от Mitsubishi. Работният му обем е 2,4 литра, при максимална мощност от 210 к.с. и максимален въртящ момент от 320 Нм. При предавателната кутия и в двата случая изборът е между 6-степенна ръчна GETRAG или автоматична, също 6-степенна - RHD PUNCH.
Типично за пикап силовата линия предлага режими 2H (2WD, HIGH SPEED), 4H (4WD, HIGH SPEED), 4L (4WD, LOW SPEED). Задният диференциал е с електрическа блокировка Eaton, коят действа само в режим 4х4. Системите за сигурност включват всичко необходимо - ESP с изключване, TCS, HA, HDC, TSC.
Предният ъгъл на атака е 30 градуса, задният – 26 градуса, а ъгълът на рампата – 25 градуса. Дълбочината на газене във вода е 600 мм. Преодоляваният наклон в режим 4х2 е 40%, а при 4х4 – 90%. Понасяният страничен наклон е до 42 градуса.
Стилът в екстериора и интериора е типичният за Peugeot и носи всички отличителни черти на марката. Вътрешното оборудване е комфортно, а водачът разполага и с камера за офроуд. Спецификациите на марката осигуряват солиден дизайн на пикапа и представяне на високо ниво извън пътя. В това се убедихме по време на теста по специално организираното от домакините и доста сложно за изпълнение офроуд трасе в Рюселсхайм. Изпитаният включваха тесни обратни завои в кал и по скали, стръмни наклони при изкачване и спускане, гранични странични наклони…
Рюселсхайм – София
Лъчезар АПОСТOЛОВ