Новият Ford Ranger: за работа и удоволствие
Мото Пфое представи новия Ford Ranger на журналисти от специализираните издания с драйв тест в комбинирани пътни условия.
Ranger, по-малкият брат на култовия в САЩ F-150, е най-продаваният пикап в Европа през 2015 г. с 27 300 бройки. В най-новата си версия той продължава да скъсява дистанцията между пикапа и лекия автомобил, осигурявайки още повече от типичното за леките автомобили оборудване и екстри.
Двигателите са два: по-малкият, 4-цилиндров 2,2 TDCi, е с мощности 130 и 160 к.с. вместо 125 и 150 при предишния модел, а 5-цилиндровият 3,2 TDCi запазва своите 200 к.с., гарнирани с впечатляващ въртящ момент от 470 Нм при 1500 до 2750 об/мин.
С 2 двигателни колела може да поръчате единствено модела с единична кабина и 2,2 TDCi със 130 к.с., всички останали модификации са 4х4. Трансмисията предлага три режима: 4х2, 4х4 и 4х4 с по-ниски предавателни числа, осигурени от раздатъчната кутия. Превключването между режимите се прави със завъртането на превключвател, разположен вляво от лоста за смяна на предавките. Вече е възможно да превключвате и в движение. Блокирането на задния диференциал е опция, част от пакета Off-Road за 4х4, който включва също протектори под двигателя и раздатъчната кутия, както и за резервоара. Предвид просвета от 230 мм, това може да се окаже много полезна инвестиция, особено ако използвате Ranger в екстремни условия или с пълната му товароносимост.
Предавателните кутии са 6-степенни, с ръчно превключване за моделите 2,2 TDCi с единична и удължена кабина, докато при 2,2 TDCi и 3,2 TDC, снабдени с двойна кабина, има избор между ръчна и автоматична 6-степенна.
Кабините са единична, удължена и двойна. Във всички случаи междуосието на автомобила от 3220 мм се запазва, а варира обемът на откритото товарно пространство зад кабината. Товароносимостта, която зависи от избора на двигател, кабина, задвижване и евентуалното допълнително оборудване, варира от 960 до 1156 кг.
Предлагат се 4 варианта на обзавеждане: XL, XLT, Limited и впечатляващият WildTrack.
Запазена е стабилната рама, гарантираща неподатливост при движение с товар и по лоши пътища. Окачването на задните колела е зависимо, на 4-листови надлъжни ресори, предното е независимо, двураменно, с торзионна щанга. Кормилото е с електрическо усилване и се регулира по наклон. Спирачките са комбинирани: с вентилируеми дискове отпред и барабанни на задните колела. Колелата, в зависимост от варианта на обзавеждане, са стоманени 16-цолови или алуминиеви – 17-цолови за Limited или 18-цолови за WildTrack.
Ford Ranger 4х4 гази надълбоко и преодолява водна преграда до 80 сантиметра.
Автомобилите от тази гама се предлагат с 5-годишна гаранция или 250 000 км. Цените, с вкл. ДДС, започват от 47 700 лева , но ако държите на всяка цена да ви забележат на пътя и се ориентирате към WildTrack, който върви само с 3,2 TDCi, ще трябва да подготвите 79 300 до 82 300 лева.
Повече подробности за теста на новия Ford Ranger – в юнския брой на списание КАМИОНИ.