Stellantis тества е-горива

25.04.2023

Stellantis тества е-горива

Тестваните решения ще могат да се прилагат за до 28 милиона превозни средства на Stellantis, и имат потенциал да намалят емисиите на CO2 в Европа с 400 милиона тона.


 

Stellantis тества синтетични е-горива, които се произвеждат с възобновяема енергия, за 28 вида от своите двигатели с вътрешно горене. Тази стъпка според компанията може да спомогне за декарбонизирането на съществуващия й европейски флот.

Съобщението идва седмици след като Европейският съюз гласува за постепенното премахване на автомобили, отделящи въглероден диоксид до 2035 г. Енергийният преход ще позволи на тези модели с двигатели с вътрешно горене, които ще работят с е-горива, да останат в продажба.

Изключението за е-годивата, предизвикано от желанието на Германия, беше приветствано от някои държави като запазване на технологичната свобода, но според други, заради ниската наличност на е-гориво и високата му цена, това може да е опасна вратичка за потенциалното запазване в употреба на замърсяващите двигатели с вътрешно горене.

Stellantis, собственик на марки като Fiat, Peugeot, Opel и Jeep, изтъкна в изявление, че тества всички аспекти - от емисиите от изпускателната тръба, до мощността на двигателя и разреждането на маслото в превозни средства по стандарт Евро-6, произведени от 2014 г. до 2029 г.

Тестваните решения ще могат да се прилагат за до 28 милиона автомобила Stellantis, с потенциално намаляване на емисиите на CO2 в Европа от 400 милиона тона от 2025 г. до 2050 г., изтъкна автомобилният производител.

„Широкото разпространение на e-горива би предложило на клиентите със съществуващи превозни средства с двигатели с вътрешно горене лесна и достъпна опция за декарбонизиране на техните автомобили.“

Stellantis потвърди, че се е ангажирала всичките продажби на компанията на нови автомобили в Европа да бъдат батерийно електрически до 2030 г.

Изпълнителният директор Карлос Таварес каза миналия месец, че гласуването за е-горива не е променило стратегията за електрификация на автомобилния производител, но е показало, че не всички са съгласни с „догматичния подход“. „Индустрията ще трябва да докаже, че това е въглеродно неутрално решение“, смята той.

Европейската комисия до есента трябва да излезе с предложение за това как да се гарантира, че превозните средства с двигатели с вътрешно горене, произведени от 2035 г. нататък, ще работят само с е-горива, процес, в който се очаква да бъдат включени и представители на индустрията.

Chevron и Exxon Mobil заявиха, че тестват възобновяеми бензинови смеси, но за да ги направят достъпни за масова употреба, ще е необходима правителствена подкрепа.

<< Обратно към новините