Тест: Отвъд предела с новия Ford Ranger Raptor

01.12.2022

Тест: Отвъд предела с новия Ford Ranger Raptor

Новият Ford Ranger Raptor е по-мощен, по-ефективен, по-вълнуващ, по-хищен и още по-безкомпромисен при всякакъв терен. Това категорично беше доказано по време на тестовете на новото поколение на екстремния офроудър, организирани през ноември от Ford Pro в скалистите планини над Барселона.



Първите тестове на новия Ford Ranger Raptor в района на планината Монсерат, на около 70 км северозападно от столицата на Каталония, трябваше да демонстрират пред журналисти от цяла Европа, сред които и редактор от списание КАМИОНИ, че с новото поколение на специалния си пикап Ford Pro извежда Raptor на друго ниво.



И ако преди малко повече от 3 години появата на първото поколение на специално разработения за тежък офроуд европейски пикап остави всички с отворени уста, то сега може да се каже, че новият Ford Ranger Raptor е още по-добър и отива отвъд границите на немислимия офроуд.

Какво е новото
Всички новости в новия Raptor са въведени единствено в името на това той да остане единственият пикап за истински екстремен офроуд, продаван в Европа. Новият хищник, както казаха от Ford, идва с амбицията да прекрои и разкъса познатите правила за движение извън пътя.



Raptor е получил 3-литров EcoBoost V6 бензинов двигател с два турбокомпресора (Twin Turbo), който осигурява максимална мощност от 292 к.с. и максимален въртящ момент от 491 Нм.



Специалната електронно управлявана изпускателна система с клапи дори променя звука от двигателя чрез четири различни режима на изхвърляне на газовете, които отговорят на различните предварително зададени и избираеми от водача седем настройки на силовата линия. Звуковите режими са Тих, Нормален (по подразбиране към режими на шофиране Normal, Slippery, Mud/Ruts и Rock Crawl), Спрот и Baja. Точно Baja впечатлява най-много, а звукът при него идва като от права генерация.



Преработеното напълно окачване е с разработените от Ford Performance амортисьори FOX® 2,5 Live Valve с вграден байпас. Усъвършенстваната нова система на задвижване на четирите колела включва електронно контролирана двустепенна раздатъчна кутия и блокажи на предния и задния диференциали.

Сегашният 2-литров битурбодизел двигател EcoBlue, от настоящото поколение на Raptor ще се предлага и в новата генерация, но от 2023 г.

Визия на хищник
Ако започнем малко отзад-напред – от интериора, като първо ключово подобрение трябва да отбележим новия 12-инчов портретно разположен сензорен екран на централната конзола, който буквално доминира върху арматурното табло. Целият интериор, без да е грубоват, има излъчване говорещо за здравина и безотказност.



Благодарение на преработеното си окачване Raptor вече седи по-високо, а просветът му е почти 30 см. Концепцията на шасито със задигнати предна и задна част е запазена, но то е заздравено с допълнителни елементи.



Предната и задната следа са останали същите, но колесната база е увеличена с 50 мм. Като цяло по-висока и по-широка е станала предната част – муцуната, на пикапа. Изцяло нови и изцяло LED са предните светлини, характерният огромен надпис FORD отново доминира на хищнически изглеждащата предна решетка. С няколко думи – нов е целият екстериор – от предната броня до задните светлини, а като цяло хищникът изглежда доста по-разгневен от преди.



Тестът – мускули, пируети и соккове…
В подножието на планината Монсерат, по скали, урви, сипеи и оврази, в гората, с път или изобщо без път се видя, че Raptor е чудовищно способен, когато става въпрос за трудни терени. Тестовият маршрут, подбран от домакините осигури върхови изпитания за Raptor и висок адреналин за участниците в теста.

Той включваше, меко казано, обезсърчителни изкачвания по скали, стръмни спускания и преминаване през участъци, в които някой едва ли би вкарал собствения си пикап, дори да е сигурен, че ще премине.



Но Raptor преминаваше от всякъде, дори без да се изпоти – използвайки различните режими на силовата линя, заключванията на предния и задния диференциали, асистентът за спускане по наклон и … въведения за пръв път при пикап круиз контрол за офроуд. А единственият въпрос, който остава без отговор след теста край Барселона е: Има ли какво да спре новия Ranger Raptor?

Подробни впечатления от теста – в декемврийския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – www.transport-press.bg.

Барселона – София
Лъчезар АПОСТОЛОВ

<< Обратно към новините