Volkswagen Commercial Vehicles представя новия Amarok
Универсалният автомобил за шосе и офроуд е проектиран и замислен в Германия и Австралия, но ще се произвежда в Южна Африка.
Amarok е премиум пикап, предназначен за пазарите на Австралия и Нова Зеландия, много страни от Африка, Близкия изток и Европа. Той се отличава с богат набор от функции, над 20 нови системи за подпомагане на водача, мобилни онлайн услуги, двигатели, които са едновременно ефективни и с висок въртящ момент. В добавка с две технологии за задвижване на четирите колела, специално изработените аксесоари и видимата ДНК в дизайна на Volkswagen, Amarok ще бъде един от най-многофункционалните и добре балансирани пикапи в света. Пикапът ще излезе на пазара в първите няколко страни още в края на годината.
Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) продаде над 830 000 бройки от първото поколение Amarok в Европа, Австралия, Нова Зеландия, Африка, Северна Азия и Южна и Централна Америка. Сега идва второто поколение, в което всичко е ново. Дизайнът на Volkswagen е запазил характеристиките на Amarok, но все пак той е по-голям, по-мощен, по-атлетичен и по-харизматичен.
Прави впечатление новата предна част на пикапа, която се предлага със спецификации „Amarok“, „Life“ и „Style“, както и в топ версиите „PanAmericana“ (офроуд стил) и „Aventura“ (ексклузивен стил).
Новият Amarok идва във версии с двойна кабина с четири врати (DoubleCab) и единична кабина с две врати (SingleCab). Колесните арки, които са очертани в полукръг както преди, са особено впечатляващи и при двете версии. „Крилата“ над до 21-инчовите алуминиеви джанти имат мощен вид, а около калниците те са облечени в здрава пластмаса.
Дългото междуосие подобрява пропорциите и офроуд възможностите
С дължина от 5350 милиметра, новият Amarok е с 96 мм по-голям от своя предшественик. Междуосието е от 3270 мм и е увеличено със 173 мм. Това осигурява повече място, особено на втория ред седалки във версията с двойна кабина. Междуосието е нараснало много повече от общата дължина и това скъсява надвесите. Резултатът е - по-остро изразени пропорции и подобрена проходимост, благодарение на по-добрите възможни ъгли за подход. Офроуд способностите на Amarok, който ще има задвижване на четирите колела като стандарт на много пазари, са подобрени и с много по-голямата проходимост през воднисти терени - от 500 мм, до 800 мм дълбочина на газене.
Висококачествен Volkswagen салон за професионални задачи
С интуитивни и дигитални дисплеи, интериорът е конфигуриран от дизайнерския екип на Volkswagen Commercial Vehicles по много функционален и висококачествен начин. Спектърът от дисплеи се състои от дигитални 8,0-инчови инструменти („Digital Cockpit“, напълно дигитален и 12,0-инчов размер в Style) и изключително модерен сензорен екран във формат на таблет (10,0-инчов размер в Style и над 12,0 инча като стандарт) за информационно-развлекателната система. Volkswagen Commercial Vehicles e внедрил комбинация от дигитални функции и ергономично конфигурирани бутони, включително с въртящи се превключватели, които са интуитивни за използване. Силата на звука на информационно-развлекателната система и настройките на системата за задвижване на всички колела се управляват чрез твърди бутони. В зависимост от спецификацията здрави и първокласно изглеждащи уреди са облечени в алуминиева рамка.
Допълнителните характеристики като звуковата система от Harman Kardon – стандарт в Amarok PanAmericana и Ventura, и налична като опция за други спецификации – се вписват добре в тази сцена от висококачествени детайли. Това е система, която се използва изключително в Amarok. Включено като стандарт в Amarok PanAmericana и Aventura е и арматурното табло с външен вид, имитиращ кожа, с елегантни контрастни шевове.
Премиум позиционирането на автомобила е съчетано и с новите места за сядане. Водачът на Amarok и пътникът на предната седалка са на ергономично проектирани седалки, които при по-високите спецификации могат да бъдат електрически регулирани в множество позиции. Задната част на DoubleCab предлага много пространство и комфорт за трима възрастни пътници. Седалките на версията Style са с калъфи ArtVelours като стандарт, докато в Amarok PanAmericana и Aventura Volkswagen Commercial Vehicles е използвана висококачествена кожа.
Достатъчно място в карго бокса за полезни товари до 1,16 тона
Поразително просторно зад двойната или единичната кабина е каросерията, известна още като карго бокс. Както и в случая с предходния модел, товарното легло дава достатъчно място за европалет, натоварен странично. Версията с единична кабина може дори да поеме два палета, натоварени странично. Товарът се закрепя с халки на товарното легло, всяка от които може да поеме тежест до 500 килограма.
В съответствие с тази висока товароносимост, максималният полезен товар се е повишил до 1,16 тона. Карго боксът може да бъде обезопасен и с помощта на електрически задвижван капак. Този ролков капак може да се отваря и затваря от самия карго бокс, от вътрешността на автомобила или чрез дистанционно управление през ключа на автомобила.
Новата гама аксесоари отговаря на всички изисквания
Интересен факт за любителите на пътешествия е, че статичният капацитет на натоварване на покрива е 350 кг. Това е достатъчно например за четириместна покривна тента, която и ще се предлага като аксесоар. Като фабрични настройки, или включени в гамата от аксесоари, са налични и алуминиеви джанти с размер до 21 инча, гуми за всякакъв терен (до 18 инча) и разнообразен набор от тегличи за ремарке.
Допълнителните функции, налични за карго бокса, включват стойка за велосипед, мултифункционална носеща система, ръчна версия на ролковия капак, и много разнообразна гама от стилизиращи щанги. За товарното легло отново е наличен и твърд покрив, с който пикапът ефективно се трансформира в SUV с товароносимост на ван. Междувременно офроуд качествата могат да бъдат допълнително оптимизирани чрез предна защитна решетка, защитни елементи на дъното, ходова част за всякакви терени, халки за теглене и въздухоотвод, прикрепен отвън към лявата А-колона за захранване на двигателя с чист въздух при движение през вода.
Пет двигателя с турбокомпресор, индивидуално пригодени за различните пазари
За новия Amarok са разработени четири турбодизелови (TDI) двигателя, плюс един бензинов с турбокомпресор (TSI). Качествата, общи за всичките пет двигателя, са ефективността и високите нива на въртящ момент. На африканския пазар например се използва двигател с базова спецификация: четирицилиндров, 2,0-литров TDI, доставящ 110 кВ (150 к.с.). По отношение на мощността следващият двигател за много пазари е 2,0-литровият четирицилиндров TDI, доставящ 125 кВ (170 к.с.). Като трето ниво Volkswagen Commercial Vehicles ще предлага четирицилиндров TDI двигател с 2,0 литра кубичен обем и двоен турбокомпресор, развиващ 150 кВ (204 PS) или 154 кВ (209 PS) в зависимост от пазара. Двигателят, представен като новия топ TDI, е 3,0-литров V6. Той осигурява изходна мощност от 177 кВ (241 PS) или 184 кВ (250 PS) в зависимост от пазара. 2,3-литровият бензинов двигател с турбокомпресор с мощност 222 кВ (302 к.с.) също е проектиран специално за традиционните пазари на бензинови двигатели.
Нова 10-степенна автоматична трансмисия и системи 4MOTION
С изходна мощност от 154 кВ, всички версии на Amarok ще дойдат на пазара като стандарт с нова 10-степенна автоматична скоростна кутия, обслужвана чрез кабелен електронен скоростен лост. За версията със 150 кВ тази автоматична скоростна кутия ще се предлага като опция. Новата 10-степенна скоростна кутия заменя 8-степенната автоматична трансмисия на предходния модел. Освен това ще има 6-степенна автоматична скоростна кутия и ръчни 6-или 5-степенни скоростни кутии за различните двигатели.
На много пазари Amarok се доставя със задвижване на четирите колела (4MOTION) като стандарт. В зависимост от региона и двигателя тук ще има две различни системи 4MOTION: една с избираемо задвижване на всички колела въз основа на дадената ситуация, и една с постоянно задвижване на всички колела. Технологията на задвижващата система гарантира, че новият Amarok може да овладее всеки терен, а в зависимост от версията на двигателя му, може да тегли до 3,5 тона.
Над 20 нови системи за подпомагане на водача за по-лесно шофиране
До шест различни режими на шофиране помагат на водача в различни ситуации. Например при шофиране по хлъзгави повърхности, или по труден офроуд терен. Новият Amarok също така е улеснен за шофиране с неговите системи за подпомагане на водача. Повече от 20 от тези системи – например ACC+ адаптивен круиз контрол (включващ пътните знаци в автоматичния контрол на скоростта чрез сканиране с камера) и „IQ.LIGHT – LED матрични фарове“ – са нови за Amarok и правят автомобила по-лесен и удобен за шофиране.