Безкомпромисният всъдеход INEOS Grenadier стъпи в България

31.05.2022

Безкомпромисният всъдеход INEOS Grenadier стъпи в България

Всъдеходът INEOS Grenadier направи първите си километри на българска земя. Това стана по време на представянето на новия безкомпромисен 4X4 средноразмерен SUV в България, организирано от Силвър Стар Моторс, официален търговско-сервизен партньор за България на INEOS Automotive Ltd.



Два прототипа на серийния модел INEOS Grenadier, чието производство започва в началото на юли, бяха представени в полите на Витоша край София от екипите на Силвър Стар Моторс и INEOS Automotive. В продължение на два дни клиенти и партньори на Силвър Стар, любители на екстремния офроуд, представители на медиите или просто фенове на автомобилите 4Х4 и по-специално - на легендарния Land Rover Defender можеха да разгледат, да пипнат, да се насладят на новия играч в сегмента на сериозните автомобили за тежък офроуд.



Да, грешка няма – фенове на Land Rover Defender - защото създаването на INEOS Grenadier е вдъхновено от носталгия по офроуд-легендата и за да запълни празнината в сегмента, останала след като Defender слиза от поточните линии. INEOS Grenadier е замислен през 2016 г. Компанията INEOS Automotive Ltd. е създадена от Сър Джим Ратклиф, милиардер и собственик на мултинационалната химическа компания INEOS.



Като почитател на спрения от производство по това време Land Rover Defender Сър Ратклиф решава, че сегментът 4Х4 не може да остане без такъв автомобил и трябва да му се намери наследник, който обаче трябва да е модерен и съвременен. За това INEOS Grenadier е създаден от бял лист, макар на външен вид силно да напомня Defender. Grenadier става название на модела, защото идеята се ражда в любимата кръчма на милиардера, носеща същото име. През 2020 г. е анонсирано, че INEOS Automotive закупува фабриката на Mercedes-Benz в Хамбах, Франция, където се произвежда Smart и че през юли 2022 г. там ще стартира производството на INEOS Grenadier.



В крайна сметка Grenadier лежи на масивна стоманена рама, каросерията е тип кутия, а окачването е здраво и надеждно. За конструкцията е използвана галванизирана стомана. Външният дизайн говори за безкомпромисни офроуд способности. Автомобилът стъпва на окачване на спирални пружини и амортисьори с дълъг ход. Задвижването е поверено на 6-цилиндров, 3-литров редови дизелов или бензинов туинтурбо двигател от BMW, разположен надлъжно отпред. Дизелът предлага максимална мощност от 249 к.с. и максимален въртящ момент от 550 Нм. При бензиновата версия показателите са съответно 286 к.с. и 450 Нм.



Предавателната кутия е доказаният 8-степенен автоматик от ZF с хидротрансформатор. След него има механична раздатъчна кутия с междуосов диференциал и с две, избираеми от водача, степени на редукция. Двигателните мостове са цели, на доказаният италиански производител на оси за тежки условия Carraro. Трите диференциала имат блокировки, с които при критични ситуации извън пътя може да се постигне равномерно разпределение на въртящия момент между предния и задния мост и между левите и десните колела. Режимът 4Х4 е постоянен.



Макар и с класическа компановка, отвътре INEOS Grenadier е съвременен автомобил, оборудван с всички системи за сигурност и помощ на водача. Интериорът обаче си остава грубоват и ръбест, и навяващ усещане за здравина и надеждност. Прави впечатление, че кожените седалки Recaro обхващат стабилно телата на водача и пътниците. Бутоните на централната конзола и над челното стъкло, с които се управляват функциите на автомобила, отново са груби и големи, за да бъдат видими и лесни за боравене, дори при движение по силно неравен терен.



Единият от двата прототипа, представени в София, бе напълно работещ и почти на финалната права, което позволи на инструктор от екипа на INEOS Grenadier да качи на борда онези от гостите, които искаха набързо да се уверят в способностите на всъдехода. Кратък, но впечатляващ маршрут показваше, че за INEOS Grenadier калните, разбити, силно пресечени и стръмни терени не са проблем. Нещо повече – автомобилът уверено се изкачва по наредени едно след друго стъпала с височина над 25 см! Просветът на автомобила е 264 мм, предният ъгъл на атака е 32 градуса, а дълбочината на газене – 80 мм – показатели, с които малко офроудъри могат да се похвалят.

За момента INEOS Grenadier се предлага в няколко петместни версии Station Wagon, различаващи се по нивото на оборудване и двигателите, както и в двуместна N1 карго версия Utility Wagon без втори ред седалки. За следващата година е обещано пускането и на пикап. Цените за България предстои да бъдат обявени. На пазара в Обединеното кралство цената за Station Wagon започва от 52 000 лири, а за Utility Wagon – от 49 000 лири.

INEOS Grenadier вече има потвърдени 160 центъра за продажба и сервиз, а до края на 2022 г. INEOS планира да има 200 търговски обекти в целия свят. Потвърденият търговец за България е Силвър Стар Моторс в София. INEOS вече работи с ритейла, за да създаде своя търговски обект и да бъде готов да посрещне клиенти през следващите няколко месеца. Този процес включва интензивна програма на INEOS за обучение на търговските агенти и сервизните техници. Ритейл обектът ще отвори врати през лятото.

Целта е по-голямата част от клиентите в България да бъдат на разумно разстояние от оторизиран сервиз на INEOS. Партньорът, заедно със своите сервизи, ще формират гръбнака на сервизната мрежа в България. Техническите спецификации на INEOS Grenadier за България ще бъдат потвърдени своевременно, а за информация относно цени, клиентите трябва да се свържат със Силвър Стар Моторс.

Лъчезар АПОСТОЛОВ

 

<< Обратно към новините