Превозвачите очакват действия и резултати
Българските превозвачи протестираха в няколко от най-големите градове и транспортни центрове на страната. В София около 500 композиции, камиони и автобуси стигнаха до „триъгълника на властта“, като запълниха площад „Александър Батенберг“ и булевард „Руски“ до Народното събрание.
В протеста се включиха членове на различните професионални организации от различни селища на България.
Превозвачите настояват за:
Управленски мерки от страна на държавата за поевтиняване на горивата, като предлагат за период от 6 месеца да се намали наполовина акцизът и да се премахнат биокомпонентите, които ощетяват директно всички клиенти;
Промяна на модела на общуване с Министерството на регионалното развитие и благоустройството, като превозвачите отказват да участват в поредната манипулация на общество, че не желаят да плащат за ползването на пътната мрежа. Икономическата логика, че който руши повече, плаща повече, е приложена в момента - превозните средства с по-голяма обща маса плащат повече, отколкото леките автомобили, но това не означава, че от 85 000 превозни средства трябва да се съберат повече пари, отколкото от 4 000 000 леки автомобила. При определяне цените липсва икономически анализ, казва председателят на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев;
Превозвачите са против предложението всички второстепенни пътища да бъдат таксувани;
Настояват да се въведе механизъм, който да изключи ползването на второстепенни пътища от чуждестранни превозвачи (както е в немалко страни от ЕС) и те да имат по-голяма тежест при плащане на тол такси. Становището на превозвачите е: „Очакваме да бъдем чути, разбрани и да има резултат. Днес на протеста е само една малка част от транспортния бизнес.“
Особено тежка се очертава ситуация пред автобусните превозвачи. Евентуалното прекратяване на доставките на метан засяга всички, най-силно градския транспорт, но и междуселищните автобусни превози. Метанът е поскъпнал двойно за последните 2 години.