VWCV с продажби за 7,3 млрд. евро за деветмесечието на 2021-а

01.11.2021

VWCV с продажби за 7,3 млрд. евро за деветмесечието на 2021-а

Поради трудната ситуация в световната верига за доставки през последните няколко месеца, особено заради кризата за полупроводници, Volkswagen Commercial Vehicles е намалил темпа на положително развитие от първата половина на годината.



През първите девет месеца на годината компанията е доставила на клиенти общо около 286 500 превозни средства, което е ръст от 5,3% в сравнение със същия период на миналата година. Приходите от продажби достигат 7,3 милиарда евро (предходната година 6,7 милиарда евро), а оперативният резултат възлиза на 55 милиона (предходната година: -362 милиона евро).

„През третото тримесечие на 2021 г. пазарната ситуация, свързана с доставчиците стана много по-трудна, което означава, че не успяхме да продължим положителната тенденция в доставките на превозни средства от първата половина на годината. Въпреки това, голямото доверие на нашите клиенти към превозните ни средства се доказва от факта, че входящите поръчки са се увеличили с 28,8% в сравнение със същия период на миналата година. Ние от Volkswagen Group работим заедно, за да преодолеем този дефицит в интерес на нашите клиенти. Въпреки това, сроковете за доставка за повечето от нашите модели ще продължат да бъдат по-дълги от обичайното поне до следващата година“, казва Ларс Краузе, член на борда, отговорен за продажбите и маркетинга във VWCV.

За 9-месечието доставките на T серията са се увеличили с 31,7% в сравнение с предходната година: общо малко под 132 900 превозни средства са достигнали до клиенти. Доставките на Crafter също са се увеличили със 17,4% в сравнение със същия период от предходната година до общо към 49 000 автомобила. В допълнение към решенията за ванове, къмпинг версиите от серията California са особено популярни и при двата автомобила - доставките на California 6.1 се увеличават с 35,8 процента, а на Grand California с 52,3 процента. След идването на новото поколение, Caddy е засегнат от нестабилните вериги за доставки, и доставките до клиентите са паднали с 21,5% до общо 69 300 бройки. Този модел, базиран на MQB, е особено засегнат от недостига на полупроводници.

„Благодарение на програмата за намаляване на разходите, която стартирахме миналата година, и стабилния бизнес с употребявани автомобили, отрицателните ефекти върху обемите на продажби, породени от кризата с полупроводниците, бяха компенсирани. Ние сме уверени, че това развитие ще се види и в резултатите ни за цялата 2021 г.“, казва Майкъл Обровски, член на управителния съвет, отговорен за финансите и IT във VWCV.

<< Обратно към новините