Тест: Toyota ProAce City Van

25.05.2021

Тест: Toyota ProAce City Van

Toyota ProAce City Van е чисто ново предложение в гамата на японската марка, а японците за пръв път имат модел в сегмента на компактните ванове.


В началото на май списание КАМИОНИ имаше възможност да направи тридневен пътен тест на новия премиерен градски работник.
ProAce City Van е интересeн нов модел в гамата на Toyota. Разбира се, не е тайна, че той е на обща платформа с компактните ванове на Groupe PSA и излиза от едни същ завод с познатите Berlingo, Partner и Combo, които още с появата си през 2018 г. спечелиха престижната международна награда Ван на годината 2019.



За теста разполагахме с предоставен ни от Toyota Balkans ProAce City Van с 1+1 седящи места и неостъклен товарен фургон със странична плъзгаща се врата и двукрила задна врата, отваряща се на 180 градуса. Тестовият автомобил е с по-дългата от двете колесни бази, и базовото ниво на оборудване - Base, което автоматично означава, че дизеловият двигател с работен обем от 1,5 л е с мощност 100 к.с., като постига нормите Euro 6.2 с добавката Adblue, а предавателната кутия е 5-степенна механична и автомобилът има старт-стоп система. Задвижващи са предните колела. Колелата са с размер 205/60 R16, а спирачките са дискови отпред и отзад.



Понеже тестваме автомобил за работа трябва да подчертаем, че разполагаме с версията която предлага най-голямата товароносимост при модела – до 1000 кг и най-големия товарен обем – 3,9 куб. м. Обща дължина на тестовият автомобил е 4753 мм. Габаритната ширина е 1848 мм, а височината – 1880 мм. Колесната база в случая е 2975 мм, предната следа – 1553 мм, а задната – 1568 мм. Предният надвес е 892 мм, а задният – 886 мм.

Динамичните характеристики, осигурени от 1,5-литровият турбодизелов двигател са максимална скорост от 172 км/ч, ускорение от 0 до 100 км/ч – 11,5 сек, време за изминаване на 400 м при старт от място – 18,1 сек.



Макар, че тестовият ProAce City Van e с базовото за модела ниво на оборудване, екстериорът и интериорът разполагат с всичко необходимо за един съвременен градски лекотоварен автомобил. Водачът, например, разполага с автоматични фарове със сензор за интензитет на светлината, дневни светлини, електрически и отопляеми странични огледала, електрически прозорци…

Системите за сигурност и в помощ на водача включват ABS+EBD, система за управление на динамичната устойчивост на автомобила (VSC), въздушна възглавница за водача и пътника, система за следене налягането на гумите (TPWS), сервоусилвател на волана, асистент за потегляне по наклон (НАС).

Товарният отсек разполага с LED осветление, извод за напрежение 12V и 10 халки за закрепване на товари. Тук правят впечатление доста ниските и малки арки на задните колела, което прави възможно натоварването на две европалети.

Дължината на пода на товарното пространство е 2167 мм, а максималната вътрешна височина от 1200 до 1270 мм при максимална широчина 1630. Разстоянието между калниците е 1229 мм. Товарната височина 617 мм. Плъзгащата врата е висока 1072 мм, при ширина 675 мм. Това, както споменахме осигурява товарен обем от 3,9 куб. м при товароносимост от 1000 кг и капацитет на теглене на ремарке със спирачки от 1500 кг.

За близо три дни изминахме над 500 км с тестовия Toyota ProAce City Van. Маршрутът бе разнообразен и включваше натоварен трафик в центъра на София, скоростните отсечки на софийския околовръстен път, магистрала, двулентов път пловдивското с изкачвания, спускания и завои.

Като цяло впечатленията от удобствата и пътното поведение на компактния ван са отлични. Комфортът за водача, който разполага с всичко необходимо е на добро ниво. В градска среда това е типичният ван за бързи доставки – компактен, маневрен, повратлив. На магистралата динамиката на автомобила е отлична. Двигателят и трансмисията осигуряват достатъчно теглителна сила и запас на мощност във всички оборотни режими. Ванът, макар и ненатоварен е стабилен в завоите и при високи скорости. Добрите впечатления се запазват и по двулентовия път с много неравности, остри завои, изкачвания и спускания.

Toyota ProAce City Van не ни изненада с нищо. Той е точно това, което очаквахме – идеален съвременен, градски работник, който е сериозен играч на пазара на компактни ванове. А в ценовата листа откриваме, че цената на тестовия автомобил е 39 990 лв., като най-евтината версия на модела може да бъде закупена за 33 990 лв.

Повече за теста – в юнския брой на списание КАМИОНИ

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините