Volkswagen Nutzfahrzeuge планира бързо разрастване

28.04.2021

От сътрудничеството с Ford идват City Van и новият Amarok

Volkswagen Nutzfahrzeuge планира бързо разрастване

От Volkswagen Nutzfahrzeuge обявиха, че целта пред подразделението на VW е да се разрасне значително в средносрочен план. Това ще върви успоредно с продължаващата трансформация на поделението за лекотоварни автомобили на немския гигант.

Данните за развитието и плановете на Volkswagen Nutzfahrzeuge бяха представени на годишна пресконференция от главния изпълнителен директор Карстен Интра, който потвърди следването на GRIP2025+. Компанията със седалище в Хановер, е постигнала важни етапи в изпълнението на тази стратегия през изминалата година: от световната си премиера и началото на продажбите, новият Caddy е приет много положително на всички пазари. Сътрудничеството с Ford по три автомобилни проекта върви по график, което дава тласък на офанзивата за бизнес клиенти на Volkswagen Лекотоварни автомобили. Успешният сегмент на кемпер вановете е разширен с новия Caddy California. За всички California модели броят на поръчките, направени през 2020, е с ръст от около 60% спрямо предходната година.



Като част от стратегията GRIP Карстен Интра обяви и ново подразделение под шапката на Volkswagen Nutzfahrzeuge, в което се обединяват дейности по всички аспекти на услугите за мобилност и развитието на автономното шофиране. Автономните превозни средства ще бъдат тествани още през тази година. "Volkswagen Nutzfahrzeuge има за цел отново да расте значително в средносрочен план", казва още Карстен Интра. Световната пандемия е оказала сериозно влияние върху бизнеса на Volkswagen. Основните пазари са били под карантина, а доставчиците - изправени пред сериозни предизвикателства. Потребителите са били сдържани по отношение на покупките. От друга страна, подчертава Карстен Интра, лекотоварните автомобили на Volkswagen са имали още по-голямо значение във времена като тези. "Нашите автомобили доставят важни стоки, те са на пътя, работят и като мобилни сервизи и превозват лекари и полицаи там, където са необходими. Именно последната година показа, че с нашите превозни средства и услуги ние сме важна част от обществената система. Ние сме от полза на хората и на обществото като цяло", обяснява той.

Volkswagen Nutzfahrzeuge е марката в концерна, която отговаря и има водещата роля в развитието на автономното шофиране. Това се случва в сътрудничество с Argo AI. "Нашите превозни средства са на логичното първо място при използването на автономни системи. Очакваме до 2025 г. да видим автономни системи на Volkswagen Nutzfahrzeuge в търговската мрежа", казва Карстен Интра. Новите услуги за мобилност (MaaS: Мобилност като услуга и TaaS: Транспорт като услуга) също се разработват от Volkswagen Nutzfahrzeuge с бързи темпове. Пример за услуга на MaaS е доставчикът на споделено пътуване MOIA, който е започнал дейност в Хамбург и Хановер. Пример за бъдещи услуги на ТaaS е старт-ъпът Cito, който ще стартира през лятото. Cito е дигитална B2B платформа за куриерски услуги. Наред и с други източници началният капитал идва от "Фонд за иновации II", който се управлява от работническия синдикат на концерна.

Поради голямото значение на услугите за мобилност и на потенциала на автономното шофиране Volkswagen Nutzfahrzeuge обединява тези дейности в ново подразделение. То включва освен MaaS/TaaS/AD, МОIА и Cito и инвестициите в Argo AI и всички дейности, свързани с развитието на автономното шофиране. "В това ново подразделение, което едновременно формира третия стълб на нашата стратегия – ще се инвестира в средносрочен план значителна част от нашия оборот и печалба", обяснява Карстен Интра.

Ръководството на дружеството също така твърдо определи целите за устойчивост в стратегията. От една страна марката се фокусира върху електрификацията на гамата, включително върху новия Multivan като plug-in хибрид още тази година и изцяло електрическия ID.Buzz през следващата година. От друга, екипът работи усилено върху намаляването на вредното въздействие върху околната среда в производствения процес.

Финансовите разходи, необходими за преобразуването, вече могат да се видят в разходите за развитие и инвестициите в баланса през 2020 г., обяснява директорът по финансите Холгер Кинчер. Разходите за разработка, преди всичко за ID. Buzz и автономното шофиране, са се увеличили през 2020 г. с около 100 милиона евро на обща стойност около 1 милиард евро. Инвестициите в баланса са увеличени за същия период с 31% до общо 966 млн. евро. "Тези инвестиции осигуряват бъдещето ни и завръщането ни към пътя на растеж от 2022 г.", казва Кинчър. В резултат на спада от 24,4% на година в условията на Ковид пандемията, оборотът е намалял с 18% до 9,4 млрд. евро, при 11,5 млрд. евро през предходната година евро. Тъй като автомобилите с търговско предназначение на Volkswagen все още не са успели да постигнат целите на намаляване на CO2, за първи път са натрупани задължения в размер на 340 млн. евро. Общо тези дебитни позиции са довели до оперативен резултат от -454 млн. евро – през предходната година - 510 млн. евро.

Холгер Кинчър подчерта успеха на програмата за вътрешно подобряване на печалбата, наречена "GRIP Performance". Тази програма е твърдо заложена в корпоративната стратегия и обединява висока ценова дисциплина и оптимизиране на приходите. Само през 2020 г. е станало възможно да се постигнат подобрения на печалбата от около 600 млн. евро. Програмата се изпълнява стриктно.

През 2020 г. марката представи изцяло новия Caddy. Въз основа на платформата MQB, сега моделът предлага стандарти за комфорт при шофиране, системи за подпомагане на водача и инфомотейнмънт, които са напълно нови в сегмента. С кемпер минивана Caddy California се разширява гамата от кемпер модели на Volkswagen, към която се числят Grand California и популярната California 6.1.



Volkswagen Nutzfahrzeuge ще произвежда и City Van на Ford, като планираното производство започва в завода в Познан през 2022 г. След няколко седмици марката ще представи новия Multivan, достъпен също и в хибриден вариант plug-in. Той разширява предлагането в сегмента на вановете, тъй като моделът T6.1 запазва позиции като здрав автомобил с търговско предназначение и задвижване на всички колела. През следваща година идва напълно електрическият ID. BUZZ в пътническа и товарна версия – иконата на бъдещето от Хановер. Моделът ще бъде и за американския пазар. След още една година сътрудничеството с Ford на пазара ще бъде представен и новият Amarok. Това няма да бъде просто фантастичен пикап, а истински Volkswagen - с ясна ДНК в технологиите и дизайна, обещават от компанията. Решението в Хановер да се произвеждат премиум електрически превозни средства и за другите марки на концерна от 2024 г., гарантира защита на работните места.



За настоящата година управителният съвет на Volkswagen Лекотоварни автомобили предвижда да достави на клиентите си повече от 400 000 превозни средства, което е значително над нивото от 2020 г. Поради инвестициите в преобразуването на заводите и въвеждането на изцяло електрически модели, оперативният резултат от подразделение Car Business се очаква да бъде отрицателен и през 2021 г. Карстен Интра изясни обаче: "Нашата стратегия GRIP е план за растеж. В средносрочен план ще растем осезаемо по отношение на доставените автомобили, оборота и крайните резултати и ще бъдем печеливши отново. По пътя към постигането на целта ще преглътнем две години с отрицателен резултат в подразделение Car Business. Нашата цел е да изиграем ключова роля с Volkswagen Nutzfahrzeuge автомобили в оформянето на мобилността през следващото десетилетие."

<< Обратно към новините