Как превозвачите от ЕС да се подготвят за Брекзит

29.09.2020

Как превозвачите от ЕС да се подготвят за Брекзит

Миналата седмица писмо на британския политик Майкъл Гоув, адресирано до логистични фирми и организации разкри опасенията, че опашки от 7000 камиона могат да се извият в Кент в случай на Брекзит без сделка.

Въпреки че това е най-лошият сценарий, подготовката за бъдещите гранични пунктове между ЕС и Обединеното кралство е жизненоважна. Ето какви са съветите на Logistics UK към превозвачите.

Набавете си необходимите документи

Естествено, ще са необходими допълнителни документи за трансгранична търговия дори и Великобритания да подпише сделка с Европейския съюз. Регистрационният и идентификационен номер на икономически оператор във Великобритания е само един от примерите за това, което ще е необходимо на превозвачите, за да избегнат чакането на дълги опашки, както обяснява Logistics UK.

Всички вносители и износители на стоки ще трябва да се уверят, че имат готови документи и системи за внос и износ, независимо от резултата от политическите преговори. Тук се включват кандидатстване за Номер за регистрация и идентификация на икономически оператор в Обединеното кралство (EORI), който е необходим, преди да могат да бъдат транспортирани каквито и да било стоки. Познаването на кода на стоките и митническата стойност на стоките е необходимо за митническата декларация и изчисляване на митата.

Запознайте се с 8-те нови IT системи

Много бе изговорено за Системата за интелигентни товарни превози в Обединеното кралство, която ще бъде в бета версия, когато Обединеното кралство напусне Единния пазар на ЕС на 1 януари 2021 г. Logistics UK посочва, че всъщност има 8 IT системи, с които да се запознаете.

Превозвачите ще трябва да разберат и да могат да използват поне осем нови IT системи, за да може Roll-On Roll-Off бизнесът да се движи ефективно - четири отделни системи са изисквани от правителството на Обединеното кралство, и по една от Ирландия, Франция, Белгия и Холандия. Всичко това ще отнеме време, за да се инсталира и да бъде научено, така че нещата не бива да се оставят за последния възможен момент.

Малките детайли са от значение - разгледайте декларациите си пред HRMC и помислете за наемане на агент

Новите търговски отношения между Обединеното кралство и ЕС означават, че бизнесът ще трябва да вземе редица нови решения в различни области. Logistics UK казва, че това включва и разглеждането на въпроса как да се правят декларации към HMRC системите и дали да се назначава специален агент.

Има много други области, които, макар и на пръв поглед да са безобидни, биха могли да попречат на намеренията на търговците да поддържат безпроблемно веригата на доставки. Бизнесът трябва да обмисли как ще прави декларации пред HMRC системите и дали ще наема агент. Също така е важно да се прецени и дали ще се използват всички налични опростени документи или разсрочените митнически декларации за стандартни стоки. Всичко това отнема време и трябва да бъде включено в процеса на планиране..

Посетете Logistic UK Brexit Advice Hub

Ситуацията с Брекзит се развива динамично, което затруднява точното проследяване на това, което ще се изисква от превозвачите през 2021 г. Logistics UK Brexit Advice Hub предоставя богата информация за новите търговски отношения. Сайтът се ъпрейтва непрекъснато, за да окаже помощ при всяка нова промяна.

Прочетете съветите за износ и внос на Робърт Харди

Робърт Харди, основател на Customs Clearance Consortium, съветник за Брекзит и регистриран експерт към Комисията на ЕС, изготви 8 статии за процеса на внос/износ от Обединеното кралство до Северна Ирландия, Република Ирландия, Франция и Италия. Всяка статия от поредицата е достъпна безплатно.

Разбира се, превозвачите биха могли да изпълнят всички тези препоръки и пак да се озоват на дълги опашки догодина. Те вече съществуват и преди Обединеното кралство да е напуснало Единния пазар. През последните две седмици операция „задръстване“ бе инициирана на два пъти заради полицейски проверки в Дувър и стачка в Кале.

<< Обратно към новините