Носи ли Брекзит кошмари по английските граници

29.09.2020

Носи ли Брекзит кошмари по английските граници

Напрежението между английските министри и логистичния бизнес в страната достигна нови нива през изминалата седмица.

  

Изтекло писмо от министъра на кабинета Майкъл Гоув до организации на бизнеса приписва вината за очакваните опашки от до 7000 камиона на логистичните компании, които според него, са неподготвени за новите реалности по английската граница.

Той смята, че количеството на неподготвените тежки камиони, пътуващи до границата след 1 януари 2021 г., ще намалее с течение на времето, тъй като търговците и превозвачите прибягнали до промени обикновено, когато тежкотоварните автомобили бъдат спрени или иззети в резултат на несъответствие.

„Предполага се, че рискът от дълги опашки по границите, причинени от неподготвени тежки превозни средства, ще намалее през първите 3 месеца, пише министър Гоув. - Той ще зависи от продължителността на времето, необходимо на износителите и вносителите да се подготви за новите изисквания, които ще са в сила от 1 януари следващата година. "

Г-н Gove признава в писмото, че в лошия случай, между 40% и 70% от камионите, пътуващи за ЕС, може да не са готови за нов граничен контрол. Това може да доведе до максимални опашки от 7 000 камиона за пристанището в Кент и максимални закъснения до 2 дни.

„Правителството получи многократни предупреждения, че нито бизнесът, участващ в търговията между ЕС и Обединеното кралство, нито транспортният и логистичен сектор, който физически управлява тази търговия, са готови за новите процедури, които ще бъдат въведени от 1 януари 2021 г., заяви генералният директор на BIFA Робърт Кийн. – Днес, малко повече от 14 седмици до края на преходния период до Брекзит, търговците и логистичните доставчици все още чакат информация и яснота от правителството по отношение на бъдещите гранични процедури. Ние сме шокирани от липсата на последователност в държавната политика, системното планиране и процедури.“

<< Обратно към новините