Amarok от Хановер

сп. Камиони, 2012, Бр. 7
19.09.2012

Две години след представянето му на пазара Amarok, пикапът от Volkswagen Лекотоварни автомобили, вече се произвежда и в базата на марката в германския град Хановер. Серийното производство на всички негови модификации с двойна кабина, предназначени за пазарите в Европа и Русия, стартира в края на юни 2012 г. Предвижда се от поточната лента да слизат по 40 000 пикапа Amarok годишно.



Две години след представянето му на пазара Amarok, пикапът от Volkswagen Лекотоварни автомобили, вече се произвежда и в базата на марката в германския град Хановер. Серийното производство на всички негови модификации с двойна кабина, предназначени за пазарите в
Европа и Русия, стартира в края на юни 2012 г.
Предвижда се от поточната лента да слизат по 40 000 пикапа Amarok годишно.



Досега пикапът на Volkswagen се произвеждаше основно в аржентинския град Пачеко. От края на юни 2012 година стартира производството на успешния модел и в Хановер. Amarok от Хановер е по-мощен, с повече екстри и още по-комфортен.
Качествата на Amarok се оценяват не само в Южна Америка. Той печели все повече доверени клиенти и на Стария континент. Новата производствена база в Хановер стартира доставките предимно към клиенти в Западна и Източна Европа, както и в Африка.
В чест на старта на производството в новата база пикапът бе облагороден с богато оборудване. Освен че вече е по-мощен и по-комфортен, Amarok сега е и по-стойностен – с увеличен капацитет за теглене на ремаркета и удължена гаранция против корозия.

По-голяма мощност
Mоделите с двигател BiTurbo TDI и механична предавателна кутия могат да се похвалят с мощност, увеличена от 163 к.с. на 180 к.с., което ги нарежда до вариантите с автоматична предавателна кутия. Въпреки увеличената мощност Amarok запазва също толкова нисък разход на гориво и се отличава с изключително пътно поведение.
За Amarok с механична предавателна кутия и мощност 122 и 180 к.с., в комбинация със задно задвижване или с перманентно задвижване на четирите колела, се предлага енергоспестяващата технология BlueMotion Technology. Наскоро на българския пазар дебютира и Amarok с 8-степенна автоматична скоростна кутия (неговият тест ще бъде публикуван в следващия брой на КАМИОНИ).



Технология BlueMotion
Енергоспестяващата технология BlueMotion, която се предлага за останалите лекотоварни модели от Volkswagen (Transporter, Multivan, Caravelle, California, Caddy и Crafter), помага на Amarok да спести гориво до 0,5 л / 100 км. Най-икономичната версия на Amarok (122 к.с. и задно задвижване) изразходва едва 6,8 л / 100 км и отделя в атмосферата само 179 г/км емисии СО2.

Помощни системи за водача
Много от клиентите на Amarok ще са приятно изненадани да открият в модела помощни системи за водача, които традиционно се предлагат за пътническите лимузини Volkswagen. С функцията ParkPilot например притежателите на Amarok – в изпълнение Trendline или Highline – ще паркират по-лесно: интегрирани в задната броня сензори предупреждават чрез звуков сигнал за оставащата дистанция до намиращи се зад автомобила обекти.
Като опция се предлага пакет „Светлина и видимост“. Той включва сензор за дъжд, автоматично активиране на дневните светлини, функция Coming home/Leaving home (с нейна помощ се осветява пространството около автомобила при слизане и качване) и светлочувствително вътрешно огледало за задно виждане, което автоматично се затъмнява при прекомерно осветяване от автомобил, намиращ се отзад. Всичко това прави живота на водача по-лек и му помага да концентрира вниманието си изцяло върху трафика.



Безопасност и оборудване
Amarok предлага на своите клиенти допълнителни мерки за безопасност при движение по тъмно. Например в завой вътрешният фар за мъгла осветява пространството от вътрешната част на завоя при движение с до 40 км/ч. Това допринася за повече сигурност при завиване и помага на водача да избегне евентуална опасност в тъмнината.
Автоматичната климатична система Climatronic поддържа приятен хлад в купето през летните месеци. През зимата допълнителна отоплителна система с дистанционно управление отоплява салона. Инсталацията може да се активира дистанционно, така че да затопли купето още преди да потеглите на път.
Външността на автомобила също може да се похвали с редица промени. Задната клапа, върху която може да се постави товар с тегло с до 200 кг, вече се заключва, а благодарение на амортисьор се затваря още по-леко (предлага се серийно от ниво Trendline нагоре).

Красимир Кирилов

<< Обратно към новините