Минимален ръст в регистрациите на нови камиони в ЕС през 2019 г.

29.01.2020

Минимален ръст в регистрациите на нови камиони в ЕС през 2019 г.

Регистрациите на нови товарни автомобили с допустима максимална маса над 16 т в Европейския съюз през 2019 г. са 312 692, което означава ръст от 0,1% спрямо 2018 г. Данните са от статистиката на АСЕА.

Ако искате да четете списание КАМИОНИ в електронен вариант, моля абонирайте се тук.

Според статистиката на АСЕА (Асоциацията на европейските автомобилни производители) през 2019 г. в ЕС са регистрирани 312 692 нови товарни автомобила в категорията над 16 т. През 2018 г. бройката е била 312 483.

Въвеждането на WLTP новите хармонизирани изисквания за определяне разхода на гориво може и да е предизвикало колебания при новите регистрации на превозни средства за работа в леката категория, до 3,5 тона. Но опитът да се обясни застоят в категорията над 16 тона с въвеждането на новите, интелигентни тахографи от средата на юни м.г., не е достатъчно убедителен.

Съществуват и други сериозни причини - застоят в европейската икономиката, притесненията, свързани с пакет Мобилност, задълбочаващият се дефицит на професионални водачи. За някои вероятно е парадоксален и фактът, че в годината, в която трябваше да се реши проблемът Брекзит, новите регистрации на камиони във Великобритания са се увеличили с почти десет на сто.

В тежката категория – от 16 тона и нагоре, смятана за индикатор за състоянието на икономиката, средният резултат за годината (+ 0,1%), се дължи на силното първо полугодие, докато през второто всеки месец е по-слаб от едноименния през 2018-а, за да стигнем до -13,6% през декември.

От ACEA твърдят, че от „ключовите“ пазари намаление в рамките на годината е имало единствено в Италия (-7,7%), въпреки че аналогична (-7,4%) е ситуацията и на полския пазар, който от доста време е пред пазарите на Италия и Испания. И през изминалата година най-голям пазар на тежки товарни автомобили остана Германия, следвана от Франция, Великобритания, Полша, Испания и Нидерландия.

Една идея по-добре е обобщената ситуация при „камионите“ (категорията над 3,5 тона), където новите регистрации в ЕС през 2019-а са се увеличили с почти едно на сто.

е ситуацията у нас, след като според АСЕА няма данни за тази ниша от българския пазар? Най-обобщена информация, в т.ч. по марки, може да получите от сайт на вътрешното министерство, там товарните превозни средства над 3,5 тона не са разграничени по допустима пълна маса.


* Прогнозни данни
** Данни за над 17 т
*** Данни за над 18 т

<< Обратно към новините