Решението с водородни камиони Hyundai печели Truck Innovation Award 2020

21.11.2019

Решението с водородни камиони Hyundai печели Truck Innovation Award 2020

Наградата за иновации при камионите се връчва от Международното жури Камион на годината. С TRUCK INNOVATION AWARD журито цели да отбележи и оцени усилията на производителите на камиони и огромните технологични промени в търсене на алтернативни по-екологични източници на гориво, които се наблюдават през последните няколко години. И тази година тя е за решението с водородни камиони HYUNDAI



Трофеят Truck Innovation Award 2020 беше връчен на Ролф Хубер, президент на Hyundai Hydrogen Mobility и на Jihan Ryu, вицепрезидент на Commercial Vehicle Engineering Design Group на Hyundai Motor Company по време на международното изложение Solutrans. Solutrans се провежда в Лион, Франция на всеки две години и е най-голямото изложение за товарни автомобили, когато няма IAA Commercial vehicles в Хановер.

Проектът, базиран на камиони Hyundai с горивни клетки, събра 80 точки и успя да спечели наградата, въпреки че конкуренцията беше доста силна. Другите претенденти за приза за иновации при камионите бяха гамата водородни камиони на Nikola, тежкотоварният електрически камион на Daimler - Freightliner’s eCascadia, автономно управляваните камиони без водач - Volvo Trucks Vera и Scania AXL, както и концептуалният камион Renault Trucks Optifuel Lab 3.

Как се избира Truck Innovation Award?

Според правилата на международното жури Камион на година номинираните за Truck Innovation Award трябва да представят превозно средства с обща маса над 3,5 тона, предлагащо най-съвременно технологично решение. Камионът трябва да предлага алтернативна силова линия (хибридна или изцяло електрическа) или да се задвижва от алтернативно гориво (втечнен или сгъстен природен газ, водород или горивни клетки). В други случаи той трябва да предлага високотехнологични решения, отнасящи се до свързаност (полу или изцяло автономни системи за управление), възможности за платуунинг или най-съвременни услуги като например отдалечена диагностика.
Всеки член на журито може да разпредели максимум 12 точки, но не повече от 7 за един камион.

С какво спечели проектът с Hyundai

В проекта с водородните камиони Hyundai журито оцени високо най-вече новия бизнес модел, който ще позволи в съвсем близко бъдеще реално използване на камиони, задвижвани от водород,. Проектът става възможен, защото в него са ангажирани в партньорство всички заинтересовани страни - производителят на камиони Hyundai Motor Company заедно с H2 Energy, Linde и Alpiq, които се ангажират с екологични решения за производството и дистрибуцията на водорода като гориво, както и логистични и търговски партньори в Швейцария.



Камионът Hyundai H2 XCient Fuel Cell truck (FECV) е разработен в съответствие с Европейските изисквания. Той е в конфигурация шаси-кабина 4х2 с междуосово разстояние 5,13 м и обща маса в натоварено състояние до 34 тона. Силовата линия се състои от 2 комплекта горивни клетки с мощност 95 кВт, свързани паралелно и така осигурявайки мощност от 190 кВт. , електрическата енергия се подава от акумулатори 661 волта/73,2 кВт от Akasol, задвижващият електромотор е от Siemens и осигурява мощност 350 Квт /3400 Нм, а трансмисията Allison ATM S4500 е 6-степенна плюс една задна предавка.
Резервоарите за водород могат да поемат 34,5 kgH при налягане 350 бара, разположени са зад кабината и монтирани на предната стена на надстройката. Очакванията са, че този камион може да измине до 400 км без зареждане.

Снежина Баджева
Член на международното жури Камион на годината


Повече за проекта с водородни камиони Hyundai можете да прочетете тук.
-
-
-

<< Обратно към новините