Кралят на пробега е Volkswagen Caddy TGI

сп. Логистика, 2017, бр.7
09.01.2018

Кралят на пробега е Volkswagen Caddy TGI

Volkswagen лекотоварни автомобили представи обновената и завършена гама на лекотоварния Caddy TGI, работещ с двигател на метан. Газовият силов агрегат вече се предлага при всички разнообразни версии и варианти на модела.

Volkswagen лекотоварни автомобили представи обновената и завършена гама на лекотоварния Caddy TGI, работещ с двигател на метан. Газовият силов агрегат вече се предлага при всички разнообразни версии и варианти на модела.

Метановият Caddy TGI е наречен Range King, защото мисията му е по-голям пробег с по-малко вредни емисии. Според производителя, Caddy TGI постига най-добрия в класа пробег на сгъстен природен газ (CNG) с едно зареждане – около 610 км. Caddy TGI предлага и уникалната за класа си комбинация от метанов двигател и 6-степенната автоматизирана предавателна кутия с двоен съединител DSG. Така че удоволствието от шофирането и комфорта не са пренебрегнати.
А истинският „крал на пробега“ със своите 760 км е версията Maxi. Това е най-високото постижение в Европа при превозно средство на метан.
Caddy TGI достига рекордните пробези със своето почти едногоривно захранване (CNG плюс резерв от 13 л бензин) благодарение на ниския комбиниран разход – 4,1 кг метан на 100 км и 4,3 кг при Caddy Maxi. Бутилките за природен газ при Caddy TGI са монтирани под пода и са с капацитет 26 кг. В Caddy Maxi TGI те са пет и предлагат впечатляващ запас от 37 кг CNG. При това товарният обем не е намален – до 3,2 куб.м при Caddy и 4,13 куб.м при Caddy Maxi. Той остава непроменен заради монтираните под пода газови резервоари.
Двигателят TGI е с работен обем 1,4 л и отговаря на стандарта за емисии Евро-6. Базиран е на новоразработения бензинов двигател ТСОС. Цилиндровата глава, разпределителният вал, коляновият вал, буталата, клапаните са модифицирани за работа с природен газ. Коригирани са работата на компютъра, управляващ двигателя, катализаторът и турбокомпресорът. Инженерите на Volkswagen са били улеснени от това, че още при ранните разработки на бензиновия двигател ТСОС е заложена възможност за преминаване на природен газ.
Максималният въртящ момент на двигателя 1.4 TGI е 200 Нм и се постига в диапазона 1500 – 3500 об./мин. Максималната скорост при Caddy TGI е 174 км/ч с механична предавателна кутия и 172 км/ч с DSG. Бензинът от 13-литровия резервоар се използва само за стартиране и загряване на двигателя. Той служи и като резерв при липсата на газостанция наблизо.
Стандартното оборудване на специалното изпълнение Caddy Edition TGI включва мултифункционален волан с кожено покритие, шита и контрастираща топка на скоростния лост и лост на ръчната спирачка със същия дизайн. При версията със закрит товарен фургон (Panel Van) като стандарт се предлагат регулируеми по височина седалки, плъзгащи се чекмеджета, лумбална опора за седалката на водача, аудиосистема с два говорителя, интерфейс за мобилен телефон.
При пътническата версия TGI Edition са добавени навигационна система Discover Media с шест високоговорителя, електронен усилвател, USB порт, пакет за свързаност, регулируеми по височина и дължина подлакътници, три поставки за чаши.
Caddy Edition TGI може да бъде поръчан със значка Edition TGI над страничната лайстна, на вратата на багажника и с надпис TGI на В-колоните. Страничните огледала и дръжките на вратите са в цвета на каросерията. Пътническата версия включва и брони в цвета на купето и хромирани странични мигачи. 

<< Обратно към новините