Caddy Maxi TGI - до 860 км с едно зареждане

17.10.2017

Caddy Maxi TGI - до 860 км с едно зареждане

Компактният ван Volkswagen Caddy TGI с двигател, работещ на сгъстен природен газ (CNG), e един от петимата кандидати за наградата Ван на годината 2018. През първата половина на октомври във Франкфурт Volkswagen Nutzfahrzeuge организира динамично представяне с пътни тестове на модела за членовете на международното жури, присъждащо наградата.

На разположение за тестови шофирания бяха основните варианти на модела - Caddy и Caddy Maxi (с по-дълга база) в изпълнение на товарен - панел ван или пътнически ван. Метановата версия на последното четвърто поколение на Caddy бе представена през миналата година. Още тогава моделът заяви амбиции да бъде шампион по пробег с едно зареждане, нещо, което все още е от първостепенна важност при автомобилите работещи на метан.

Caddy TGI разчита на двигателя с искрово запалване 1,4 TGI с максимална мощност 110 к.с и максимален въртящ момент от 200 Нм. Цилиндровата глава, газоразпределителният механизъм, управляващата електроника и турбокомпресорът са адаптирани за работа със CNG и с биометан. Четирите (25 кг) или петте (34 кг при Caddy Maxi) резервоара за компресиран под високо налягане (200 бара) природен газ са монтирани под пода и не влияят върху товарния обем, пространството за пътниците или размерите на автомобила. Товарният обем е 3,2 м3 при Caddy и 4,2 m3 при Caddy Maxi. Заявеният от производителя разход на метан е от 4,1 до 4,3 кг/100 км. В запас автомобилът разполага и с 13-литров бензинов резервоар и така пробегът с едно зареждане може да достигне 860 км.

Двигателят на Caddy TGI e тих, екологичен и икономичен, казват от Volkswagen Nutzfahrzeuge. Освен, че безпроблемно постига нормите Евро-6, двигателят TGI отделя по-малко СО2 и NOX от дизеловите силови агрегати. Това са и едни от основните причини немският производител да залага на метан в гамата си, въпреки все още не особено пълното покритие на Германия с метанстанции.

Типично за Caddy екстериорът е с изчистени и същевременно динамични линии, а автомобилът има добра аеродинамика. Вътрешното оборудване също е на високо ниво, изключително ергономично и с удобни за боравене уреди за управление от водача.

Caddy TGI e оборудван с характерните и познати от леките автомобили на марката системи за сигурност - адаптивен круиз контрол (ACC), асистент за предпазване от челен удар, както и с нови пасивни и активни системи за безопасност като аварийна спирачка, задействаща се след удар, въздушни възглавници тип "завеса" и др. Освен 6-степенна ръчна предавателна кутия моделът се предлага и с автоматизирана трансмисия с двудисков съединител.

При тестовете във Франкфурт членовете на журито, сред които и редактор от списание КАМИОНИ можеха да изпробват пълната гама на Caddy TGI. На пътя автомобилът потвърждава напълно казаното за него от производителя. Той е динамичен, пъргав, тих и лек за управление. А сред тестовите автомобили не липсваха и по-специалните изпълнения като Alltrack и Beach.

Повече в - ноемврийския брой на списание КАМИОНИ

<< Обратно към новините