Volkswagen Amarok V6

сп. Логистика, 2017, бр.4
10.07.2017

0 – 100 км/ч за 7,9 секунди с 2,1 тона!

Volkswagen Amarok V6

След няколкомесечно чакане, ето че в края на 2016 г. новият VW Amarok V6 най-после попадна в ръцете ни за продължителен тест, който да даде ясна представа за възможностите му в условията на ежедневна експлоатация.

След няколкомесечно чакане, ето че в края на 2016 г. новият VW Amarok V6 най-после попадна в ръцете ни за продължителен тест, който да даде ясна представа за възможностите му в условията на ежедневна експлоатация.

Обновеният модел е оборудван с мощен и тих 3-литров V6 турбодизел с 224 к.с. и 550 Н.м (почти същият като на VW Touareg, Porsche Cayenne и Audi Q7), бърза и плавно превключваща 8-степенна автоматична скоростна кутия (върхов модел на поддоставчика ZF), перманентно пълноприводно задвижване 4Motion, комфортно задно окачване на 3-листови ресори, дискови спирачки на всички колела, 19-цолови гуми. Външният вид е станал по-елегантен, доближавайки се максимално до излъчването на останалите представители на моделната гама на Volkswagen. Важен принос към допълнителното подобряване на комфорта имат новите предни седалки ergoComfort с 14 степени на регулировка. Тяхното удобство е насочено най-вече към по-ниските водачи, които разполагат с повече опции за намиране на оптималната позиция зад волана.
Габаритите на самата кабина не са променени с нито един милиметър, а пространството в купето на пикапа превъзхожда най-просторния конкурентен модел с десетина сантиметра и по широчина, и по височина. Въпреки това масивната машина маневрира не по-зле от всеки друг пикап, а благодарение на пъргавия двигател и прецизната кормилна уредба Servotronic дори се усеща по-удобна за управление в градски условия. Настройките на волана са оптимизирани така, че той става осезателно по-тежък с увеличаването на скоростта.
В разрез с общоприетите представи за пикапите е доста приятно да се пришпори Amarok V6 в бързи завои по междуградски път. Огромните и сравнително нископрофилни гуми са предназначени именно за тази цел, доказвайки за пореден път, че моделът е ориентиран по-скоро към типичните клиенти на SUV моделите, отколкото към офроуд потребителите. Не че те са пренебрегнати (налице са варианти с ръчно включване на предния мост и понижаващи предавки), но все пак акцентът е силно поставен върху движението с висока скорост по добра настилка. Огром-ният въртящ момент се предава изключително прецизно към всяко от колелата под контрола на редица електронни системи. Добавете към това и перфектната шумоизолация и ще разберете защо мнозина биха нарекли този уж работен автомобил „самолет“.
На теория средният разход на гориво е само 7,8 л/100 км, т.е. съвсем малко повече от 2.0 TDI. Възможно е тази икономичност да бъде наистина постигната, при положение че не се използва пълната мощност на V6 и той се кара като 2.0 TDI. Тестовият Amarok се отчете с 10 – 11 л/100 км (при 1/3 градско движение, 1/3 междуградско и 1/3 офроуд), което реално е с около 2 л/100 км повече в сравнение с 2.0 TDI при същите условия. Тази разлика би могла да бъде още по-голяма, ако често се използва новата функция Overboost, при която всяко натискане на педала на газта до ламарината води до моментно увеличаване на максималната мощност до 245 к.с.
При това положение не трябва да се пренебрегват допълнителните възможности за оптимизация на разхода, които произтичат от покриването на товарното пространство с капак, хардтоп или щора. Освен че пазят товара от крадци и лоши атмосферни условия, тези практични аксесоари допринасят и за подобряването на аеродинамиката (оттам и на икономичността) с около 15%.
Сравнението на многобройните информационно-развлекателни функции на Amarok V6 с тези на конкуренцията е безпредметно. Понякога е възможно един автомобил да изглежда перфектно оборудван на хартия, но когато го покарате няколко дни, да откриете, че половината от бутоните му са почти неизползваеми или най-малкото дразнещи. При немския модел това просто няма как да се случи. Без значение дали ще е с най-ниското или най-високото възможно ниво на оборудване, всички негови системи функционират точно така, както се очаква от тях, т.е. перфектно.
 
Член на International Pick-up Award

Красимир Кирилов

<< Обратно към новините