Новият VW Amarok V6: Първи тест в България

сп. Камиони, 2016, бр. 10
08.12.2016

Новият VW Amarok V6: Първи тест в България

Няколко седмици след стартирането на продажбите на новия VW Amarok в България моделът беше предоставен на журналисти за кратък тест по маршрута София-Боровец.

Вносителят Порше БГ беше подготвил и леко офроуд трасе, предоставяйки ни чудесна възможност да се насладим на впечатляващото поведение на новия двигател V6 в комбинация с 8-степенен автоматик.

Ако преди 10 години някой ми беше казал, че на пазара ще се появи пикап, който да ускоря ва от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди, да е по-удобен и комфортен от всеки лек автомобил от средния клас, да е стабилен в бързи завои и едновременно с това да изразходва по-малко от 8 л/100 км, със сигурност нямаше да му повярвам. Двата най-популярни пикапа по онова време – старите Toyota Hilux и Ford Ranger, ускоряваха малко по-бързо от булдозери и возеха почти като каруци. Беше абсолютно невъзможно човек да си представи до каква степен ще се развие този автомобилен клас (макар че посоката беше ясна още тогава).

Ето че днес всичко това вече е факт: обновеният VW Amarok е получил (от Audi) V-образен, 6-цилиндров, 3-литров турбодизел с 224 к.с. и 550 Н.м, който разгръща мощността си изключително култивирано, демонстрирайки пълно превъзходство над 4- и 5-цилиндровите редови двигатели на конкуренцията. Тестваната от нас модификация Higline 4MOTION* беше оборудвана с 8-степенна автоматична скоростна кутия, перманентно задвижване 4х4, комфортно окачване, дискови спирачки на всички колела, 19-инчови гуми и всички възможни електронни системи за контрол на пътното поведение, в резултат на което немският пикап се движеше като по релси по неравните (и заледени на места) завои в подножието на Рила.

Според VW средният разход на тестовия Amarok V6 е едва 7,8 л/100 км, към които следва да се добави и малка консумация на AdBlue (около 0,2 л/100 км), необходима за удовлетворяването на еконормите Евро-6. Дали това отговаря на истината, предстои тепърва да разберем по време на продължителния тест, планиран за декември. От настоящия кратък тест стана ясно само, че максималният разход с четирима пътници и често използване на функцията Overboost (т.е. натискане на педала на газта до ламарината, водещо до моментно увеличаване на максималната мощност до 245 к.с.) е около 12 л/100 км.

Паралелно с нововъведенията по шасито е осъвремен и дизайнът, в който преобладават правите линии (най-вече в оформлението на решетката и биксеноновите фарове). Съвсем ново е и таблото, напомнящо повече на луксозен SUV, отколкото на автомобил за работа. Сред многобройните оптимизации по отношение на комфорта се открояват кожените седалки ergoComfort с 14 степени на регулировка.

Външните размери, офроуд характеристките и товарните параметри са останали почти непроменени. Amarok продължава да бъде един от най-големите пикапи на пазара – с най-просторна кабина и най-широк товарен леген, без от това да страдат товароносимостта (до 1 тон) или проходимостта му (преодолим наклон 100%).

Цените на модела в България стартират от около 65 000 лв. без ДДС (за версията Comfortline с 204 к.с. и 8-степенен автоматик) и могат да надхвърлят 90 000 лв. без ДДС (при върховите изпълнения Aventura и Canyon с 224 к.с. и всички екстри). На базата на скромния ми опит в областта мога да прогнозирам, че най-продавани ще бъдат именно най-луксозните модификации на Amarok V6. Защото са без аналог.

Красимир КИРИЛОВ
Член на International Pick-up Award

<< Обратно към новините