Новият Caddy 4

сп. Логистика, 2015, бр. 6
16.07.2015

Първи тестове на четвъртото поколение на бестселъра на Volkswagen

Новият Caddy 4
Caddy Maxi Panel Van предлага повече товарно пространство и по-голяма дължина на превозваните товари

Световната премиера на четвъртото поколение на бестселъра Caddy беше в началото на февруари в Познан, където производството на модела вече започна. В околностите на слънчева Марсилия в края на май Caddy бе представен и на пътя, а домакините от Volkswagen Nutzfahrzeuge се бяха погрижили да покажат в пълния блясък богатата гама на новия модел.

Световната премиера на четвъртото поколение на бестселъра Caddy беше в началото на февруари в Познан, където производството на модела вече започна. В околностите на слънчева Марсилия в края на май Caddy бе представен и на пътя, а домакините от Volkswagen Nutzfahrzeuge се бяха погрижили да покажат в пълния блясък богатата гама на новия модел.

Разнообразието от варианти на Caddy в теста бе голямо, а единственото, за което можеха да съжаляват участниците, е, че за един ден нямаше как да изпробват всичко. На разположение бяха почти всички вариации, модификации и нива на изпълнение на Caddy и на по-дългия Caddy Maxi. Разбира се, сред близо двадесетте тестови автомобила преобладаваха пътническите версии в четирите нива на изпълнение – Conceptline, Trendline, Comfortline и Highline. Товарните версии бяха представени от Caddy Panel Van и Caddy Maxi Panel Van. На разположение беше и пълноприводният Caddy 4MOTION.


Поканените на теста в Южна Франция журналисти, членове на Международното жури Ван на годината, сред които и редактор на сп. КАМИОНИ, можеха да изпробват всички версии на дизеловите двигатели 2.0 TDI с максимални мощности от 75 к.с., 102 к.с., 122 к.с. и 150 к.с. Бензиновите версии бяха представени от 1,2-литровия 4-цилиндров двигател TSI с мощност 84 к.с. и от 1,4-литровия TSI с мощност 125 к.с. Предавателните кутии бяха ръчна 6-степенна, както и два варианта на автоматизираната DSG – с шест и седем предавки. Новият Caddy се предлага и с 1,4-литров двигател на природен газ с турбопълнене, който осигурява мощност от 110 к.с., а при бензиновите агрегати от октомври ще е наличен и еднолитров трицилиндров вариант с мощност 102 к.с.


Тестовите автомобили бяха разнообразно оборудвани според нивото си на изпълнение. Разполагаха с адаптивен круиз контрол (ACC), система за помощ и предупреждение на водача (Driver Alert system), камера за заден ход, богата мултимедия… За намаляване разхода на гориво се грижеше функцията старт/стоп, която работи безупречно и без никакво забавяне. Всички автомобили имаха вградена навигационна система Discover Media, защото участниците в теста трябваше да изминат тестовия маршрут самостоятелно. Оказа се, че навигацията се справя перфектно, а картите в нея са напълно актуални.


Мястото и трасето за тестовите шофирания не бяха избрани случайно и бяха не по-малко атрактивни от новия член на лекотоварната гама на Volkswagen.
На летището в Марсилия получавам ключовете за първия си тестов автомобил. Нямам много време за запознаване, защото графикът ни притиска, но от личен опит знам, че това не е нужно, когато става дума за Volkswagen. Проектантите, дизайнерите и инженерите на немския концерн са се погрижили всичко в автомобила да е там, където очакваш да бъде, и цялата конфигурация на шофьорското място е максимално интуитивна въпреки многото нови системи, въведени при Caddy 4. Разбира се, много от новите неща вече са внедрени и сега се заимстват от леките автомобили на VW. Но производителят, разбираемо, подчертава роднинската връзка между леката и лекотоварната си гама. Не е необходимо да се взираш продължително в предната маска на новия Caddy, за да откриеш общи черти с братовчеда Golf. Ергономията и комфортът, характерни за Volkswagen, няма нужда да се поставят под съмнение.


Първият ми автомобил е пътнически Caddy Comfortline. Двигателят е 2.0-литров TDI BMT с максимална мощност 150 к.с. Предавателната кутия е 6-степенна автоматична. Comfortline е предпоследно ниво на оборудване, така че автомобилът разполага на практика с всичко. От атрактивен интериор в стил Titanium Black до цял ред глезотии за улесняване на живота – асистент на водача, който разпознава сънливост, гласово управление на мултимедийния център, USB-интерфейс, 6,33-инчов сензорен дисплей, Volkswagen Media Control, App-Connect и Car-Net “Guide & Inform“, ефективен климатроник… Разстоянието до междинната точка вземаме на един дъх с темпово шофиране. Движението е интензивно, но автомобилът е пъргав и динамичен и преодолява с лекота виражите и наклоните. Комфортът е на ниво, а шофирането е удоволствие.


По обратния път към хотела имам възможност да изпробвам товарния Caddy Рanel Van. Двигателят е двулитровият TDI BMT с максимална мощност 102 к.с., а предавателната кутия е автоматизираната DSG с двудисков съединител. Заради „по-слабия“ двигател и късата база на вана е избран 6-степенният вместо 7-степенния вариант на DSG. Екстериорът е във версия Candy White, а интериорът – в Titanium Black. Колелата са 16-цолови.


Въпреки че това е точно автомобил за работа и независимо от липсата на лъскави декорации в салона, този Caddy също създава усещане, че сядаш в един добър пътнически автомобил. А трябва да отбележим и доста високото ниво на оборудване за товарна версия. В салона откривам Rest Assist (система, регистрираща сънливост у водача), климатроник, гласов контрол на функциите, USB-интерфейс и AUX-IN jack входове на мултимедията, мултифункционален волан, тапициран с кожа (с кожа са и топката на скоростния лост, и ръкохватката на ръчната спирачка), навигационна система Discover Media с 6.33-инчов тъч скрийн и много други. За безопасността и ефективността отново беше помислено. Автомобилът разполага с пълен набор въздушни възглавници, а водачът – с познатите ми вече Front Assist, City Emergency Braking, ACC, Stop & Go, до ограничител на скоростта до 160 км/ч.


Обратният път към Марсилия започва със спускане от планината. Движението все още е интензивно, но е във високо темпо: 70 – 80 – 90 км/ч. Въпреки многото остри завои празният товарен ван „залепва“ за пътя. Няма дрънчене, подскачане и каквито и да било паразитни шумове и усещания заради празния фургон. За динамиката на автомобила допринася и перфектната работа на DSG-трансмисията. След това навигацията ме води по двулентови междуселски пътища в доста по-равнинен терен, за да ме качи на магистралата, довеждаща до Марсилия. Събота късен следобед е и движението е интензивно. Максималната скорост е ограничена на 90 км/ч, но при този трафик трудно се кара с повече. Затова пък мога да се насладя на перфектната комбинация от ACC и DSG. През цялото време шофирам с включен адаптивен круиз контрол, като съм задал 90 км/ч скорост на движение. Автомобилът поддържа сам дистанцията, намалява и ускорява, когато е нужно да се изпревари. За водача остава само да държи волана и да следи ситуацията на пътя. Неусетно разходът на гориво започва да пада и се кротва някъде под 6 л на 100 км пробег. Въпреки натовареното движение неусетно стигам Марсилия и навлизам в центъра на града. Там Caddy Panel Van демонстрира градския си характер. Безпроблемно се промъква през задръстванията, тесните улици с изскачащи отвсякъде пешеходци и достига крайната точка на пътуването.
А аз вече съм наясно, че независимо от характера на терена и вида на пътя, всички версии на новия Caddy демонстрират отлично пътно поведение, стабилност, лесна управляемост и не на последно място динамика, характерна за лек автомобил.   

Марсилия – София

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините