Уикенд с новия Caddy 4 в Прованс-Алпи

18.05.2015

Първи тестове на четвъртото поколение на бестселъра на Volkswagen

Уикенд с новия Caddy 4 в Прованс-Алпи

Първи тестове за журналисти на четвъртото поколение на бестселъра Caddy организира в средата на май Volkswagen Nutzfahrzeuge. Възможност да тестват първи – на 16 и 17 май, едно от най-новите попълнения в лекотоварната гама на немския гигант имаха членовете на международното жури Ван на годината, сред които и редактор от списание КАМИОНИ...

Първи тестове за журналисти на четвъртото поколение на бестселъра Caddy организира в средата на май Volkswagen Nutzfahrzeuge. Възможност да тестват първи – на 16 и 17 май, едно от най-новите попълнения в лекотоварната гама на немския гигант имаха членовете на международното жури Ван на годината, сред които и редактор от списание КАМИОНИ.

Мястото, избрано за тестовите шофирания бе не по-малко атрактивно от новия Caddy. Маршрутът бе от Марсилия на североизток – в живописния район Прованс-Алпи.

Домакините се бяха погрижили да представят в пълния блясък богатата на гама на новия Volkswagen Caddy. На разположение бяха почти всички варианти, модификации и нива на изпълнение на Caddy и по-дългия Caddy Maxi. Разбира се, сред близо двайсетте тестови автомобила преобладаваха пътническите версии в четирите нива на изпълнение -  Conceptline, Trendline, Comfortline и Highline. Товарните версии бяха представени от Caddy Panel Van и Caddy Maxi Panel Van. На разположение беше и пълноприводният Caddy 4MOTION. Поканените на теста можеха да изпробват всички версии на дизеловите двигатели 2.0 TDI с мощности от 75 к.с., 102 к.с., 122 к.с. и 150 к.с. Бензиновите версии бяха представени от 1,2-литровия, 4-цилиндров двигател TSI с мощност 84 к.с. и от 1.4-литровия TSI с мощност 125 к.с. Предавателните кутии бяха ръчна 6-степенна, както и два варианта на автоматизираната DSG – с шест и със седем предавки.

Тестовите автомобили бяха оборудвани съобразно нивото си на изпълнение. Повечето от тях разполагаха с адаптивен круиз контрол (ACC), система за помощ и предупреждение на водача (Driver Alert system), камера за заден ход, богата мултимедия… Всички обаче имаха вградена навигационна система, защото участниците в теста трябваше да изминат маршрута самостоятелно.

Тестовото шофиране започваше от летището на Марсилия. Преминаваше по магистралите в северните части на пристанищния град, след което започваше да лъкатуши из гънките на Прованс-Алпи, място, което е любимо на много хора за прекарване на свободното време. До междинната точка трасето бе около 150 км. Следваха тестови 20-минутни шофирания с различните версии на Caddy по тесни планински пътища с много изкачвания и спускания, остри завои, някои, от които – почти обратни. Втората част на теста бе в посока центъра на Марсилия, като така към планинските пътища и магистралите бе добавено и шофиране в натоварен градски трафик.

Независимо от характера на терена и вида на пътя всички версии на новия Caddy демонстрираха отлично пътно поведение, стабилност, лесна управляемост, както и динамика, характерна за лек автомобил. А ергономията и комфорта, характерни за Volkswagen няма нужда да се поставят под съмнение. Изключителната ефективности  пониженият разход на гориво пък се усещат най-добре при версиите с автоматизираната предавателна кутия DSG, особено при използване на адаптивния круиз контрол.

Тестовете във Франция продължават цяла седмица, като в тях ще вземат участие стотици журналисти от цяла Европа.

Повече за теста – в юнския брой на списание КАМИОНИ

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините