VW Caddy 4

сп. Логистика, 2015, бр. 2
13.03.2015

Еволюцията на бестселъра

Световната премиера на новото, четвърто, поколение на Volkswagen Caddy бе в началото на февруари в Познан, Полша. Volkswagen Лекотоварни автомобили показа за първи път наследника на досегашния модел, който бе в производство повече от 11 години и от който са продадени близо 1,5 млн. автомобила по цял свят. На живо премиерата видяха над 450 гости от 30 държави.

Световната премиера на новото, четвърто, поколение на Volkswagen Caddy бе в началото на февруари в Познан, Полша. Volkswagen Лекотоварни автомобили показа за първи път наследника на досегашния модел, който бе в производство повече от 11 години и от който са продадени близо 1,5 млн. автомобила по цял свят. На живо премиерата видяха над 450 гости от 30 държави.


Изложбеният център в полския град не бе избран случайно. Подобно на своя предшественик новият Caddy ще се произвежда в завода на VW в Познан, като пускането му на пазара ще бъде в средата на годината.
Пред публиката бяха показани една товарна версия и три пътнически варианта с различно ниво на оборудване и комфорт и различни двигатели. Това, разбира се, е само част от богатата гама на Caddy 4, като скоро тя ще бъде допълнена и от удължена Maxi версия. От новия модел се очаква да продължи успешната история на своя предшественик.
Няколко са основните акценти при новия Caddy, очертани от VW по време на премиерата. Започва се с новите двигатели – дизелът TDI, бензиновият TSI и метановият TGI, които трябва да осигурят по-нисък разход на гориво. Следват системите за сигурност, сред които и Front Assist – иновативна система за наблюдение и подпомагане на водача. И, разбира се, новият външен и вътрешен дизайн, в който са включени последните достижения на Volkswagen.

 



Повече мощ и по-нисък разход


При новия Caddy са приложени най-съвременните VW-технологии на задвижване, като новите Евро-6 двигатели предлагат максимална ефективност.
Четирите TDI дизелови двигателя са базирани на двулитровия 4-цилиндров двигател. Те се предлагат с мощности в диапазона от 75 к.с. до 150 к.с. Специално при товарния вариант на Caddy Blue Motion, разработен за доставки в градска среда, домакините отбелязаха ниския разход на гориво. „С разход на гориво, по-малко от 4 л на 100 км, Caddy поставя нови стандарти”, доволен е д-р Екхард Шолц и допълва: „Дори новият 1,4- литров TGI двигател, наследник на популярния Caddy EcoFuel, изразходва само 4,1 кг природен газ на 100 км. Чрез намалената кубатура и турбината той предоставя допълнителна мощност в сравнение със своя предшественик и 28% по-нисък разход на гориво. Тези подобрения са в полза на всички и влияят добре както на природната среда, така и на джоба.”
При бензиновите агрегати за новия Caddy ще може да се избира между 1,2-литров четирицилиндров TSI двигател с 84 к.с., 1-литров 3-цилиндров TSI двигател със 102 к.с. и 1,4-литров 4-цилиндров TSI двигател с мощност 125 к.с.
Вече стана дума и за метановия TGI с работен обем 1,4 л, турбопълнене и мощност от 110 к.с. Благодарение на турбопълненето силовият агрегат предоставя ускорение и еластичност, не по-лоши от тези на двулитровия си предшественик.
За силовите агрегати домакините обобщиха, че новият Caddy е по-чист от всякога, като дизеловите двигатели имат разход на гориво с до 1,2 л на 100 км по-нисък от този на предшествениците си, а газовият силов агрегат изразходва с до 1,7 кг метан по-малко от този на предишната версия.
Еконормите Евро-6 при дизеловите версии се постигат по системата SCR. Резервоарът за Adblue  е с вместимост 9 л и в зависимост от стила и режима на експлоатация стига за около 10 000 км пробег.
В зависимост от въртящия им момент всичките двигатели на новия Caddy се оборудват с 5- или 6-степенни предавателни кутии. Като опция се предлагат и 6- или 7-степенна версия на автоматизираната трансмисия DSG. За първи път те се предлагат и при бензиновите двигатели с висока мощност. Пълноприводната версия Caddy 4MOTION е достъпна с 6-степенна ръчна предавателна кутия в комбинация с TDI двигател с мощност 122 к.с. или с DSG и двигател TDI с мощност 150 к.с.

 



Сигурността е над всичко


Новият Caddy разполага с многобройни системи за сигурност и комфорт, които защитават пътниците и подпомагат водача.
Системата за наблюдение на зоната пред автомобила Front Assist включва функцията за аварийно спиране в градски условия City Emergency Braking. Тя се задейства, в случай че водачът не забележи препятствие на пътя при скорост по-ниска от 30 км/ч. Системата автоматично подава сигнал към спирачките и те се активират, като по този начин се предотвратява сблъсък.
Пътническите варианти на новия Caddy идват оборудвани със странични въздушни възглавници и въздушни възглавници тип Завеси.
Приблизително 22 на сто от инцидентите на пътя, водещи до наранявания, са причинени от последващи първия сблъсък удари. За да се минимизира рискът от развитието на подобен сценарий, мултиколизионната спирачка става част от стандартното оборудване на новото Caddy. След сблъсък тя предизвиква автоматично спиране на автомобила, в случай че водачът не е способен сам да предприеме действия.
Други налични опции са системите Light Assist за автоматично регулиране на дългите светлини и Driver Alert за разпознаване на умората. Последната разпознава всяко отклонение от нормалния стил на шофиране на водача и сигнализира за препоръчителна почивка. При новия Caddy е налична и опцията за отопление на предното стъкло, осигуряващо постоянно добра видимост.
Четвъртото поколение на Caddy предлага в допълнителното си оборудване и системата за автоматичен контрол на дистанцията ACC, която е активна при скорост от 0 до 160 км/ч при DSG автоматична трансмисия или от 30 до 160 км/ч при механична трансмисия. Радарен сензор следи за дистанцията и относителната скорост на движещия се отпред автомобил. В комбинация с DSG предавателна кутия системата ACC намалява скоростта на автомобила при движение в колона или в ситуации на задръстване, като може и да спре напълно автомобила.
Новост при четвъртото поколение на Caddy са и мултимедийните системи във варианти Composition Color и Composition Media, както и радионавигационната система Discover Media. Те се комбинират с камера за движение на заден ход. Част от допълнителното оборудване е системата за самопаркиране Park Assist, позната от леките автомобили VW. Тя дава възможност за автоматично надлъжно и напречно (спрямо десния край на пътното платно) паркиране и е особено подходяща и практична при автомобили за градски доставки.

 

Вътрешното оборудване се предлага в различни нива на изпълнение



Дизайнът подчертава еволюцията


Външните размери при новия Caddy отговарят на нуждите на един компактен градски ван. Без гредите на покрива височината му е 1822 мм. Дължината при нормална база е 4405 мм, а ширината – без огледалата, 1794 мм. Пълноприводният Caddy 4MOTION е с височина 1846 мм, докато Caddy BlueMotion е 1806 мм. Височината при Caddy Maxi 4MOTION пък е 1862 мм.
Дизайнът на новия Caddy още веднъж подчертава еволюцията при бестселъра на Volkswagen Лекотоварни автомобили, като ДНК-белезите на VW са ясно видими. Още на пръв поглед във външните линии – предна маска, очертания на фарове, личи родството с леките автомобили на концерна от Волфсбург – например Golf 7. Външният дизайн впечатлява не само с острите ръбове и прецизно изведените форми, но и с изчистен стил. Променената предна част и преработената задна част, както и новата графика на предните и задните светлини подчертават характерното излъчване на новия компактен ван. Изменението във формите обаче запазва функционалността на висококачествения градски ван и му придава харизма, ексклузивност и динамичен изглед. В синхрон с изразителния екстериор в интериора на автомобила отново акцентът е върху линиите и формите. Впечатляващи са декоративните панели с вградени обдухватели в централната конзола и арматурното табло.
В Познан бяха демонстрирани три от версиите на пътническия Caddy. Базовата предлага достатъчно комфорт и стил, но над нея са по-богато оборудваната и изпълнената с повече лукс в интериора Trendline и върховата Highline, при които цветовете в купето могат да се избират. При пътническата версия са предвидени и различни варианти за падане и лесно сваляне на седалките, което позволява бърза промяна на товарното пространство. Товарната версия на новия Caddy бе показана в Познан във вариант с дизелов двигател и по всичко личи, че моделът отново ще бъде класика в сегмента.
Новото Caddy дебютира пред широката публика по време на международното автомобилно изложение в Женева. В България моделът ще бъде представен през септември. Предварителните продажби ще започнат в средата на лятото.  



Познан – София

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините