Световна премиера на новия Mitsubishi L200

24.11.2014

Световна премиера на новия Mitsubishi L200

Mitsubishi представи официално новия пикап L200 (Triton) пред широка публика за пръв път в Тайланд, който е най-големият пазар за пикапи в света и където е разположен заводът за производство на L200. Японският производител твърди, че новият му лекотоварен модел поставя нови стандарти по отношение на горивната ефективност, комфорта и пътното поведение...

Mitsubishi представи официално новия пикап L200 (Triton) пред широка публика за пръв път в Тайланд, който е най-големият пазар за пикапи в света и където е разположен заводът за производство на L200. Японският производител твърди, че новият му лекотоварен модел поставя нови стандарти по отношение на горивната ефективност, комфорта и пътното поведение.

Новият L200, който се продава под името Triton извън Европа, дебютира във вариант с двойна кабина (Double Cab) с четири врати, но ще се предлага на пазара и във версии с удължена и единична кабина (Club Cab и Single Cab). В зависимост от конкретния пазар, където ще се продава, новият модел ще се оборудва с три различни двигателя – добре познатите 2,5-литров турбодизел (4D56) и 2,4-литров бензинов мотор (4G64), както и съвсем новият 2,4-литров „алуминиев” турбодизелов агрегат (4N15) с мощност 180 к.с. и въртящ момент 430 Н.м.

Новият двигател 4N15 се отличава с ниска степен на компресия (15,5 : 1) – ключов фактор при употребата на алуминиев цилиндров блок. Налице е турбокомпресор с променлива геометрия в комбинация с патентования от Mitsubishi газоразпределителен механизъм MIVEC.

4N15 е по-лек от предишния 4D56, допринасяйки за намаляването на средния разход на гориво с цели 20%. Освен това новият мотор е и с по-дълги сервизни интервали (например за смяна на охладителната течност и проверка на хлабините на клапаните), а ангренажната му верига е практически вечна.

2,4-литровият турбодизел ще се предлага в комбинация с 6-степенна механична или 5-степенна автоматична скоростна кутия, която разполага с допълнителен спортен режим за превключване на предавките.

Новият L200 е със задвижване 4х4 от типа Part-Time, т.е. с ръчно превключване (при скорост до 100 км/ч) между трите налични режима на движение – 2H (4х2 „бързи), 4H (4х4 „бързи) и 4L (4х4 „бавни”). Задният диференциал на системата Easy Select 4WD е от т.нар. „хибриден” тип с ограничено приплъзване.

При окачването няма промени: отпред на двойни носачи с винтови пружини, отзад – на листови ресори. Единствено модификацията High Rider е с променени монтажни размери и дължина на ресорите с цел подобряване на проходимостта. Естествено, оптимизирани са всички „дребни” компоненти – предната стабилизираща щанга, пружините и амортисьорите.

Спирачната система разчита на дискови апарати отпред (15- или 16-инчови) и на барабанни апарати отзад (10- или 11,6-инчови). В помощ на шофьора са редица електронни системи – антиблокираща спирачна система, електронно разпределение на спирачното усилие, асистент за потегляне под наклон и система за контрол на стабилността и сцеплението (само при версиите 4х4 с двойна кабина).

Очаква се новият L200 да постигне висок резултат при краш-тестовете на EuroNCAP благодарение на усилената клетъчна структура на купето, предните въздушни възглавници и автоматичните обтегачи на предпазните колани.

Дължината на товарния отсек е 1520 мм при варианта Double Cab, 1850 мм при Club Cab и 2265 мм при Single Cab. Всички модификации са с товарна ширина 1470 мм и височина на товарния борд 475 мм.

Просветът варира между 195 и 205 мм в зависимост от версията и допълнителните опции.

Новият Mitsubishi L200 ще се произвежда в Тайланд, откъдето ще се снабдяват пазарите на Европа, Азия, Африка, Латинска Америка и Австралия. Все още няма информация кога точно моделът ще започне да се предлага на българския пазар.

По-рано през тази година Mitsubishi и Fiat подписаха споразумение за сътрудничество, в резултат на което новият L200 ще се брандира също като Fiat и ще се продава през дилърската мрежа на италианската марка.

Mitsubishi L200 е вторият изцяло нов пикап, който ще бъде пуснат в продажби през 2015 година след Nissan Navara. В близките месеци се очаква и дебютът на новия Hilux на Toyota (разгеле smiley). Освен това Ford планира скорошен фейслифт на Ranger, а VW анонсира специален Amarok с увеличена мощност (до 270 к.с.!).

Добавете към това и вече поетият ангажимент от Renault да се намеси на пазара в този клас (с помощта на платформата на Nissan Navara) и ще се уверите, че феновете на пикапите имат всички основания да очакват една извънредно интересна година.

Тестовете за International Pick-Up Award (Международен пикап на годината), в които ще участват всички гореизброени модели, ще се проведат в Норвегия през есента на 2015 г. Като членове на организацията International Pick-Up Award вече разполагаме с покана за участие в тези тестове и поемаме ангажимент да ви информираме незабавно за резултатите от тях.

Красимир Кирилов

<< Обратно към новините

Галерия