Volkswagen Caddy 4MOTION

сп. Камиони, 2014, Бр. 1
05.02.2014

Единственият пълноприводен ван в класа си

Volkswagen Caddy 4MOTION

Caddy 4MOTION е единственият пълноприводен компактен ван, който се предлага на българския пазар. В момента дилърите на Volkswagen имат възможност да предоставят сериозни отстъпки при покупката му, което го прави едно от най-атрактивните предложения през зимните месеци...

Caddy 4MOTION е единственият пълноприводен компактен ван, който се предлага на българския пазар. В момента дилърите на Volkswagen имат възможност да предоставят сериозни отстъпки при покупката му, което го прави едно от най-атрактивните предложения през зимните месеци. КАМИОНИ тества модификацията Trendline TDI 4MOTION, за да установи колко високопроходим и комфортен може да бъде един ван за 35 хил. лв.

Volkswagen Caddy е сред лекотоварните модели, чийто замисъл си беше добър (без да е революционен) по рождение, а с напредването на годините конструкцията му стана почти съвършена. Липсата на сериозни нововъведения в последно време по никакъв начин не омаловажава този факт. Вместо да се опитва да открива топлата вода (като електрическото Renault Kangoo Z.E. например), Caddy заложи на сигурно: усъвършенстване на добре познати системи.
Без съмнение сред системите, които са най-добре познати на инженерите от Волфсбург, е задвижването 4х4. Първото Caddy 4MOTION дебютира през 2008 г. и веднага си спечели многобройни фенове, което окуражи Volkswagen да продължи да полага специални усилия за развитието му. Така през миналата година на бял свят се появи серията Cross Caddy.
Всъщност, колкото и да си приличат на пръв поглед, между Cross Caddy и 4MOTION има няколко принципни разлики. Първо, Cross Caddy се предлага и във версия 4х2, както и с всички възможни двигатели - бензинови, дизелови, на пропан-бутан и метан. Може да се каже, че Cross Caddy е по-скоро линия на оборудване, отколкото модификация с повишена проходимост, както предполага името му.
Колкото до 4MOTION, при него (естествено) няма опция 2MOTION, а няма и алтернатива на двулитровия дизел, който е на разположение само в две изпълнения с мощност 110 к.с. (с 6-степенна механична трансмисия) и 140 к.с. (с 6-степенен автоматик DSG). Ако се боядиса в отровнозелен металик (Viper Green), версията 4MOTION би заприличала досущ на един от многобройните варианти на Cross Caddy.
Логиката в поддържането на подобно разнообразие от модификации е елементарна - на практика то опростява работата на Volkswagen, намалява разходите му за производство, оттам се подобряват и финансовите условия за клиентите. Едно е да обслужваш производството на цялата гама Caddy с хиляди възможни комбинации между различни опции, съвсем друго е да предложиш на клиентите точно определен пакет от екстри на по-ниска цена.
Е, този път нямахме възможност да се вредим до волана на Cross Caddy, за да установим на какво основание Порше София Изток предлага този супер оборудван модел с отстъпка от 8200 лв. (без ДДС), затова пък "пипнахме" едно 7-местно Caddy Trendline TDI 4MOTION, което в момента ползва отстъпка Дсамо" 4850 лв. Какво по-добро време за тест от края на януари - броени дни преди истинската зима най-накрая да настъпи през тази година!
Целта на конкретния тестов автомобил беше да послужи за демонстрация на възможностите на 4MOTION в зимни условия пред таксиметровите фирми, които отдавна използват стандартни Caddy-та. Не че те имат кой знае какъв избор освен Caddy 4MOTION, при положение че държат на пълноприводен компактен ван: моделът на Volkswagen остана единственото предложение на пазара в този клас, след като Renault прекрати производството на неуспешното Kangoo 4x4 преди няколко години.
Още първите километри с Caddy 4MOTION убеждават, че класата му е много по-висока в сравнение с тромавото и лакомо Kangoo 4x4. 110-те конски сили на двулитровия мотор TDI също не предразполагат към спортни изпълнения на пътя, но осигуряват съвсем прилична динамика в комбинация с превъзходна икономичност.
Средният разход по време на теста, чиито километри се поделиха поравно между офроуд, планински преходи и градски условия на движение, беше под 7 л/100 км - изцяло в рамките на теоретично заложеното от Volkswagen. Отличният резултат се дължи както на оптимизираната горивна уредба Common Rail, така и на прецизно подбраните предавателни числа на 6-степенната ръчна скоростна кутия (при движение със 100 км/ч оборотите на двигателя са под 2000 об/мин).
Задвижването 4MOTION свърши отлична работа при изкачването на няколко заледени участъка във Витоша, демонстрирайки сериозно предимство спрямо предното предаване - качество, което ще бъде оценено по достойнство от всички клиенти, шофиращи в близост до планински склонове. Естествено, офроуд способностите на перманентното 4х4 в комбинация със стандартни зимни гуми не са на нивото на специално подготвените джипове, но са много по-големи от тези на модерните напоследък псевдовсъдеходи с електронен блокаж на предния диференциал.
Изключвайки отличното взаимодействие между двигател, трансмисия и задвижване, което прави Caddy 4MOTION едно наистина уникално по рода си предложение на пазара, всичко останало в конструкцията му си е съвсем стандартно - голямо вътрешно пространство, безупречна ергономия, перфектно функциониране на всеки един бутон от таблото. Без да се захласваме по германските технологии, няма как да не отбележим предимството, което Volkswagen има по отношение на комфорта пред почти всички свои конкуренти.
Достатъчно е просто да седнете на шофьорската седалка на Caddy 4MOTION, да поразмърдате скоростния лост и да натиснете педалите, за да добиете усещането, че тази кола като че ли е правена точно за вас. Питаме се кое е по-странно - че това усещане вече стана характерно за всички Volkswagen-и или че ноухауто за постигането му все още не е по силите на конкуренцията.
След всичко, казано дотук, става ясно, че каквито и отстъпки да правят дилърите на Порше БГ, един високотехнологичен продукт като Caddy 4MOTION в никакъв случай не може да бъде евтин (особено на фона на модели като Dacia Dokker). Но, както се оказа в конкретния случай, все пак може да бъде изгоден.
При положение че Caddy 4MOTION е най-високопроходимият и комфортен ван в класа си, Volkswagen има пълното право да ценообразува по свое усмотрение, без да се съобразява с досадни подробности като "малък и беден пазар", Дфинансова криза", "политическа нестабилност" и т.н. Въпреки това, както Порше БГ многократно доказва през последните десетина години, гъвкавият подход винаги е носил успех на "народната" марка в България.
Това се отнася с пълна сила и за конкретния тестови Caddy 4MOTION, който се предлага за 35 562 лв. (без ДДС) - точно с 4849 лв. по-малко от цената му по ценова листа. За тези пари ще получите просторен и комфортен 7-местен ван със задвижване 4х4 и превъзходно оборудване (вж. таблицата вляво). Ван, който, за разлика от много други, ще ви пасне като по мярка.

Спецификация на тествания VW Caddy 4MOTION
Модификация Caddy Trendline TDI 4MOTION
Брой места 6+1
Двигател 2.0 TDI
Работен обем 1968 см3
Мощност 110 к.с. (4200 об/мин)
Въртящ момент 280 Н.м (1750 об/мин)
Скоростна кутия 6-степенна механична
Максимална скорост 170 км/ч
Ускорение 0–100 км/ч 12,8 с
Среден разход на гориво 6,5 л/100 км
Емисии СО2 171 г/км
Еконорма Euro 5+
Дължина 4428 мм
Ширина 1794 мм
Височина 1863 мм
Междуосие 2681 мм
Диаметър на завой 11,1 м
Собствено тегло (мин.) 1616 кг
Допустимо тегло (макс.) 2280 кг
Товароносимост (макс.) 664 кг
Стандартно оборудване Електронни системи ABS, ASR, BA, EBV, EDS, ESP, MSR, бордови компютър Plus, асистент за потегляне по наклон, шест въздушни възглавници, електрически стъкла и огледала, две плъзгащи врати, централно заключване с дистанционно управление и др.
Базова цена 36 600 лв.*
със стандартно оборудване
 
Допълнително оборудване Климатроник, парктроник, автономна алармена инсталация, багажни шини на покрива, кафяв металик Toffee Braun, брони в цвета на купето, дюзи на чистачките с отопление, затъмнени задни стъкла, радио/CD/MP3 с 6 тонколони, фарове за мъгла и др.
Цена на тестовия автомобил 40 412 лв.*
с включено доп. оборудване
 
Отстъпка –4850 лв.*
Промоционална цена 35 562 лв.*
с включено доп. оборудване
 
*Всички цени са без ДДС

 

Красимир Кирилов

<< Обратно към новините